- نقد و بررسی
- مشخصات
- نظرات کاربران
- پرسش و پاسخ
سئوی پیشرفته ناپ شاپ
سئو چیست و چگونه به یک وبسایت برای فروش بیشتر کمک میکند؟
سئو مخفف search-engine-optimization میباشد که میزان سازگاری یک وب سایت با موتورهای جستجو را مشخص میکند. در قالب یک مثال ساده این مفهوم را توضیح میدهیم.
فرض کنید قصد دارید یک لپتاپ خریداری کنید و یا اطلاعاتی در مورد سخت افزار و امکانات لپتاپها را بخوانید ، اولین کاری که انجام میدهید باز کردن گوگل وجستجو کلماتی مانند "خرید لپتاپ" است. احتمالا در بین صفحات یافت شده گوگل در صفحه اول یکی از وبسایتها را باز میکنید. اما چگونه یک سایت در صفحه اول گوگل قرار میگیرد و یا چرا بالاتر از سایتهای دیگر؟ جواب ساده است. به دلیل آنکه سایت مورد نظر به درستی سئو شده و میزان ورودی حداکثری را با انواع کلمات جستجو شده دارد.
فرایند سئو کردن یک امر یک شبه نمیباشد و وبسایتها مداوم باید خود را با موتورهای جستجو سازگار کنند برای مثال گوگل از طریق search console به کاربران خود این اجازه را میدهد که خود را با موتور جستجو گوگل سازگار کنند.
اهمیت سئو
زمانی که تازه وبسایتی را راهاندازی کنید تا موقعی که توسط دیگران شناخته و اصطلاحاً برند شوید راه بسیار طولانی در پیش دارید.زمانی که کاربران نیاز به خدمات یا محصولی داشته باشند بهطور حتم آن را در گوگل جستجو میکنند در این زمان شما اگر بتوانید با تکنیکهای سئو صفحات محصول و یا خدماتتان را به صفحه اول گوگل برسانید میتوانید از این مزیت بزرگ استفاده کرده و به فروشهای باورنکردنی دست یابید.
حال اگر این فرصت بینظیر را از دست بدهید به دلیل اینکه سایت و برند شما همانند سایتهای بزرگی چون دیجی کالا شناخته شده نیست حجم زیادی از ترافیک و کاربرانی که میتوانستند برای شما درآمد ایجاد کنند را از دست میدهید. پس توصیه میکنیم حتماً از همین امروز با برنامهریزی دقیق، برای آینده کسب و کار اینترنتی خود و تاکیدا روی سئو سرمایهگذاری کنید، که این سرمایهگذاری میتواند مالی و یا افزایش دانش شما در این حوزه باشد.
از آنجا که بخش اعظم کاربران از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل ، کالای مورد نیاز خود را پیدا میکنند ، بدون شک بهینه سازی کردن وبسایت برای موتورهای جستجو یکی از مهمترین و یا مهمترین فرایند برای یک فروشگاههای اینترنتی میباشد . گوگل و دیگر موتورهایی جستجو مانند بینگ و یاندکس ، هر روزه دستورالعملهایی منتشر میکنند که به واسطه رعایت کدهای متاتگ و سازگاری سایت با Seo دادههای مورد نیاز خود را جهت نمایش در صقحات جستجو Crawl میکنند.. لارم به ذکر است بخش بزرگی از رتبه دهی به یک صفحه وب با رعایت کردن موارد فوق امکان پذیر است.
اهمیت سئو
وقتی عبارت یا جمله ای را در اینترنت جستجو میکنید. موتورهای جستجو به کمک رباتها، الگوریتمها و متا تگها نزدیک ترین نتایج، به آنچه که دنبالش هستید را نمایش میدهند.
به بیان ساده تر متا تگها توضیحاتی هستند که برای موتورهای جستجو نوشته میشوند، تا بهتر بتوانند صفحات مختلف سایت را ایندکس کنند.
- افزودن متا تگهای یک محصول ( شامل فیلدهای نام کالا ، توضیحات ، نمره کالا ،عکسها ، قیمت ، وضعیت موجودی ، وضعیت تخفیف ، فروشنده و ... میباشد)
- افرودن متا تگهای صفحه جستجو و Breadcrumb یا نویگیشن
- افزودن متا تگهای برند و دسته بندی
- بهینه سازی مجدد کدهای سایت برای موتورهای جستجو
- ایجاد قالبهای منحصر به فرد برای نحوه نمایش صفحات در موتورهای جستجو
- ایجاد قالب متفاوت بر اساس دسته بندی ، برند
- ایجاد قالبهایهای چند زبانه به صورتی که نسخه انگلیسی نمایش متفاوتی نسبت به نسخه فارسی داشته باشند.
- اتصال آسان وبسایت به سایتهایی مانند ترب ، ایسام ، اسنپ
- سازگاری با موتورهای جستجو از طریق به روز نگه داشتن دستور العملهای گوگل
- کرال شدن صحیح محصولات
- ایجاد انواع قالب سئو با توجه به محصولات وبسایت
- سازگاری با سرچ کنسول گوگل
- بهبود رتبه سایت
- نمایش صحیح تمامیصفحات وبسایت در گوگل
شناسایی متا تگها در گوگل
در این عکس نحوه شناسایی متا تگها در گوگل برای سایت دیجی کالا نشان داده شده است که با توجه به کامل بودن عناوین مسلما بهبود حد اکثری در موتور جستجو را بدست میآورد.
چرا که روی کلیه تگهای هر محصول و هر صفحه به درستی و به خوبی کار شده است و همه آنها با ساختار درست و مفهوم مشخص در ساختاری مناسب قرار گرفته اند .
تگهای مخصوص محصولات
زمانی که با ابزار google structure tag checker یکی از محصولات دیجی کالا را چک میکنیم اطلاعات صحیح متا تگهای وارد شده در سایت دیجی کالا را در عکس فوق میتوان دید. (عکس فوق مربوط به تگهای Product میباشد)
جستجوهای کلیدی
با جستجو کلمه موبایل اپل خروجی زیر در گوگل نمایش داده میشود که با اعدادی که بر روی هر ایتم قرار گرفته شده یک قلب سئو را توضیح میدهیم.
الف_نحوه نمایش صفحه برند در گوگل که شامل 1-لینک ، 2-عنوان و 3-توضیحات است.
ب_نحوه نمایش صفحه کالا در صفحه جستجوی دیجی کالا 4-لینک ، 5-عنوان و 6-توضیحات.
ج_نحوه نمایش صفحه کالا در گوگل که خود شامل 7 لینک صفحه 8- عنوان 9- توضیحات مختصر و 10 نمره محصول در دیجیکالا و 11 هزینه ارسال.
لازم به ذکر است مواردی نیز در عکس بالا قابل رویت نمیباشند که شامل ، کلملات کلیدی هر یک از عناوین است که در پیدا کردن صفحه برای گوگل کمک رسانی میکنند. بدیهی است در صورتی که یک وبسایت از قالبهای سئو بصورت بهینه استفاده ننماید باعث عدم نمایش صفحه در موتور جستجو و یا نمایش در صفحات با شماره بالا و به صورت بهم ریخته میشود ( زیرا گوگل خود به خود فیلدها را شناسایی میکند که دچار اشکال میشود)
سفارش سئو در ناپ شاپ