در حال بارگزاری ...

روش های افزایش میانگین مبلغ سفارش

روش های افزایش میانگین مبلغ سفارش - ناپ کامرس

صاحبان کسب و کارآنلاین همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش درآمد خود هستند. برخی از آنها بیشتر به تبلیغات در جهت افزایش ترافیک آنلاین توجه دارند و برخی دیگر نیز بیشتر بر روی تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین به مشتریان توجه دارند. هر دو روش اشتباه است چون در هر دو روش فقط بر افزایش سودآوری و درآمد توجه شده است. اما روشی وجود دارد که توسط اکثر صاحبان کسب و کار آنلاین نادیده گرفته شده است. مانند: افزایش میانگین مبلغ سفارش. چرا میانگین مبلغ سفارش مهم است ؟ به علت اینکه در نهایت هم به شما به عنوان صاحب کسب و کار و هم به مشتریان سود می رساند. افزایش میانگین تعداد سفارش یکی از ساده ترین و کم زحمت ترین راه ها برای افزایش درآمد است.

میانگین مبلغ سفارش چیست ؟

قبل از اینکه ما روش های مختلف افزایش میانگین مقدار سفارش را بیاموزیم ، معنی و روش محاسبه کردن میانگین مبلغ سفارش را مرور می کنیم.

میانگین مبلغ سفارش = مجموع درآمد / تعداد سفارشات دریافت شده

به عنوان مثال ، فرض کنید که کل درآمد شما از کسب و کار آنلاین در سال 1395 ، مبلغ 50 میلیون تومان بوده است و شما جمعاً تعداد 400 سفارش دریافت کرده اید. حال ، اگر بر اساس فرمول بالا میانگین مبلغ سفارش را محاسبه کنیم ، نتیجه به شرح ذیل خواهد شد :

میانگین مبلغ سفارش = 50,000,000 / 400

میانگین مبلغ سفارش = 125,000

این یعنی به طور متوسط هر مشتری در فروشگاه اینترنتیشما در هر تراکنش مبلغ 125 هزار تومان پول خرج کرده است. بسته به میزان هزینه و مخارجی که شما در کسب و کار آنلاین خود سرمایه گذاری کرده اید، میتوانید براساس میانگین مبلغ سفارش، حاشیه سود خود را محاسبه و یا برای افزودن حاشیه سود سالیانه خود تلاش کنید.

 

ارائه فروش متقابل ، محصولات مرتبط و محصولات گروهی

استراتژی” فروش متقابل” یکی از تاکتیک های مهم بازاریابی است که به فروش بیشتر محصولات یا خدماتبر اساس چیزی که مشتری به دنبال خریدش است ، کمک می کند. مثلاً :

  • نمایش یک تلویزیون دیواری برای کسی که در حال خرید تلویزیون است.
  • نمایش یک هندزفری یا باتری اکسترنال برای کسی که در حال خرید موبایل است.
  • نمایش یک کیف برای حمل لپ تاپ برای کسی که در حال خرید یک لپ تاپ است.
  • نمایش کاغذ یا جوهر اگر کسی در حال خرید پرینتر است.

با ارائه محصولات مرتبط به مشتریان به راحتی می توانید در طول فرآیند پرداخت در فروشگاه اینترنتی و تجارت الکترونیک می توانید بازاریابی کنید. در نتیجه میانگین مبلغ سفارش در سایت فروشگاه آنلاین شما به طور قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

لینک زیر یک مثال از نمایش محصولات مرتبط است :

http://demo.nopcommerce.com/htc-one-m8-android-l-50-lollipop

 

افزایش میزان حداقل سفارش برای ارسال رایگان

افزایش میزان حداقل سفارش برای ارسال رایگان (حمل و نقل رایگان) یک تاکتیک مهم برای ایجاد انگیزه در مشتریان برای خرید بیشتر در هر سفارش است. اگر شما برای تمام سفارشات بالاتر از 75 هزار تومان ارسال رایگان ارئه بدهید ، درباره افزایش حداقل مقدار خرید جهت ارسال رایگان از 75 هزار تومان به 100 هزار تومان نیز فکر کنید. این تغییر کوچک به راحتی می تواند میانگین مبلغ سفارش سایت فروشگاه آنلاین تان را افزایش دهد.

  • استراتژی خود را مطابق فروش ، مشتریان و حاشیه سود تان ایجاد کنید.
  • سعی کنید میزان حداقل مبلغ سفارش جهت ارسال رایگان را کمی بالاتر از میانگین مبلغ سفارش ها قرار دهید. این کار امکان افزایش میانگین مبلغ هر سفارش را میسر می سازد.
  • اگر شما در حال حاضر پیشنهاد ارسال رایگان برای مبلغ بیش از 75 هزار تومان را می دهید ، تعیین مبلغ جدید حداقل خرید 150 هزار تومان ایده خوبی نیست. مبلغی که بیش از حد بالا باشد، به راحتی می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و مشتریان دیگر تمایلی برای ادامه سفارش نخواهند داشت.

*نکته : با توجه به بررسی ها ، 61 درصد از مشتریان اگر ارسال رایگان نباشد خرید خود را لغو خواهند کرد.

شروع یک برنامه مبتنی بر پاداش

اگرچه کلمه "رایگان"همیشه یک راه موثر برای جذب مشتریان بیشتر به وب سایت فروشگاهتان میباشد ، برنامه های وفاداری به مشتری مانند سیستم پاداش و یا برگشت پول نیز در دسترس شماست. پاداش به مشتریان راه بسیار خوبی برای تشویق مشتریان به سفارش در سایت فروشگاهتان است. راه اندازی حداقل مقدار سفارش که کمی بالاتر از میانگین مقدار سفارش باشد یک استراتژی مهم برای پاداش به مشتریان تان است. به این ترتیب ، خریدار زمانی که به سایت شما برمی گردد و دوباره خرید می کند میانگین مبلغ سفارش شما ناگهان افزایش پیدا می کند.

ناپ کامرس یک برنامه امتیاز و پاداش بزرگی دارد تا شما به ازای هر تومان خرید از فروشگاهتان بتوانید امتیاز دهید. مشتری می تواند از این امتیازها برای خرید سایر محصولات فروشگاه شما استفاده کند. ناپ کامرس امکان تنظیم برنامه امتیاز و پاداش دهی توسط مدیر فروشگاه را می دهد که در آن مشتریان می توانند برای گرفتن پاداش ، امتیاز به دست آورند.

ناپ کامرس از محصولات مرتبط پشتیبانی می کند . نمایش محصولات مرتبط یک ابزار فوق العاده برای "بالا بردن فروش" به مشتریانی است که در حال دیدن صفحه یک محصول هستند و یا در قبل از صفحه پرداخت هستند.همچنین ناپ کامرس ویژگی های فروش متقابل داد که توسط آن می توانید در طول فرآیند پرداخت به مشتریان کالای اضافه پیشنهاد دهیدکه باعث افزایش فروش و مقدار سفارش می شود.

نویسنده : لاویش کومار

ترجمه : مهندس مرتضی سلیمانی - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها