در حال بارگزاری ...

روش های جلب اعتماد مشتریان به فروشگاه اینترنتی

جلب اعتماد مشتری

شما مجموعه گسترده ای از کالاها را درفروشگاه اینترنتی تان با یک طراحی پرزرق و برق و زمان بارگذاری فوق العاده سریع و پرداخت اینترنتی و ظاهر کاربر پسند ارائه می دهید . شما همچنین یک SEO و برنامه بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی خود دارید. همه این عناصر به منظور اجرای یک کسب و کارآنلاین موفق بسیار مهم هستند. اما، اعتماد یک عنصر اساسی برای فروش و درآمد بیشتر است که به همان اندازه اهمیت دارد.

جلب اعتماد مشتریان به تجارت الکترونیکی فروشگاهتان شامل دو مورد است :

  • کسب و کارآنلاین خود را با یک نام تجاری (برند) ارائه دهید.
  • امنیت ( برای ایجاد احساس امنیت در مشتریان )

به حضور آنلاین توجه و نگاه حرفه ای داشته باشید

شروع یک سایت تجارت الکترونیک با آرم (لوگو) و محصولات در آن ، یک تعریف واقعی از حرفه ای بودن نیست. به آسانی به دام یک طراحی بد و یا پیروی از برخی از روندهای قدیمی که ممکن است وب سایت تان را به صورت کاملاً غیرحرفه ای جلوه دهد می افتید. طراحی زشت و وب سایت بهم ریخته سبب می شود که به راحتی مشتریان بالقوه را از فروشگاه آنلاین خود دور کنید. به یاد داشته باشید ، هیچ کس حاضر به خرید از یک وب سایت غیر قابل درک و سنگین نمی باشد.

خریداران آنلاین به ظاهر حرفه ای وب سایت اعتماد می کنند و اگر شما تمایل دارید که ظاهر وب سایت تان ظاهری حرفه ای داشته باشد ، مهم است که به طراح سایتتان ، تصاویر محصول با کیفیت بالا ، صفحات محصول کاربر پسند و محتوای با کیفیت نهایت دقت را داشته باشید. در طرح (Layout) سایت خود ،رعایت یک نسبت صحیح بین محیط گرافیکی و فضای سفید باعث میشود که کاربر بر روی محتوای وب سایت شما تمرکز کند. تبلیغات بیش از حد ، آگهی ها ، دکمه ها ، تصاویر محصول و یا آیکن براحتی می تواند سایتتان را حجیم کند . هنگامی که مشتریان قادر به لمس ، حس و یا دیدن یک محصول واقعی در وب سایتتان نیستند ، تصاویر تنها راهی است که خریداران آنلاین می توانند با محصولات ارتباط داشته باشند. اگر تصاویر کیفیت بالایی داشته باشند محصولات جذاب تر دیده می شوند و مشتریان آنلاین نسبت به خرید از شما احساس اعتماد بیشتری خواهند داشت.

پیشنهاد ویژگی های امنیتی

یه مشتریان نشان دهید که می توانند به شما و یا وب سایت آنلاین تان اعتماد کنند. مشتریان نیاز به احساس امنیت بر روی هر وب سایتی را دارند ، بویژه هنگامی که مشتریان اطلاعات پرداخت خود ( شامل اطلاعات حساب بانکی و مشخصات فردی و ...) را در سایت ثبت میکنند. مطمئن شوید که گواهینامه SSL برای اثبات ارتباط امن به مشتریان جهت اطمینان از محافظت اطلاعات فردی آنها وجود دارد. اگر شما سیگنال اعتمادی را در هر مرحله از فرایند خرید بفرستید ، مشتریان قطعاً متقاعد میشوند که اطلاعات پرداختشان به طور کامل امن است و آنها میتوانند به تجارت الکترونیک و برند شما اعتماد کنند. بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیک آیکن امنیتی را بر روی صفحات پرداخت الکترونیکی شان اضافه کرده اند تا بر تردید مشتریان غلبه نموده و اطمینان جهت تکمیل فرآیند خرید را برایشان ایجاد نماید. از جمله این موارد می توان نماد اعتماد الکترونیکی و نماد سازماندهی را نام برد.

به مشتریانتان اثبات کنید که شما واقعی و در حال اجرای یک کسب و کار مورد اعتماد هستید

این مسئله بسیار مهم است که برای مشتریانتان اثبات کنید که شما یک کسب و کار " واقعی " هستید. شما باید مطممئن باشید که فرم "تماس با ما " درست کار می کند و در دسترس مشتری است. این فرم ساده اجازه می دهد تا مشتریان با شما برای دریافت اطلاعات بیشتر از محصولات / خدمات و شکایت از محصول خریداری شده شان ارتباط نزدیک داشته باشند. درصورت امکان ، آدرس پستی خود را در سایت فروشگاه خود قرار دهید تا مشتریان بتوانند باور کنند که شما یک شرکت یا کسب و کار واقعی هستید.

آنچه که دیگران در مورد محصولات و خدمات شما می گویند را نشان دهید

بررسی محصول برای کسب و کار آنلاین مهم است حتی آنهایی که مثبت نوشته نشده اند . این روزها ، اکثر مشتریان قبل از خرید به قسمت بررسی آنلاین محصول نگاه می کنند . آمار نشان می دهد که فروشگاه های تجارت الکترونیک با نمایش همین بررسی محصول به طور متوسط در مقایسه با دیگر فروشگاه های اینترنتی که این ویژگی را ارائه نمی دهند ، نرخ سفارش خود را افزایش داده اند. با گنجاندن نقد و بررسی محصول براحتی میتوانید اعتماد به نفس مشتری را به خرید افزایش دهید.

بسیاری از کسب و کار های آنلاین فکر می کنند که نظرات منفی محصول ممکن است فروش و درآمد را تحت تاثیر قراردهد، اما واقعیت کاملا متفاوت است . بررسی منفی در واقع به وب سایت فروشگاه تان کمک میکند تا مشتریانتان باور کنند که این نقد و بررسی ها بی طرفانه است. به عنوان یک مشتری ، اگر شما فقط بررسی مثبت بر روی یک سایت فروشگاه ببینید به فروشگاه و یا محصول مشکوک نمی شوید ؟ هنگامی که مشتریان شما فقط نظرات مثبت را ببینند آنها تصور می کنند مالک فروشگاه نویسندگانی برای ارسال نظرات مثبت برای محصولات و خدمات استخدام کرده است.

واقعیت جالب : با توجه به "هاروارد بیزنس ریویو" ، بررسی و نظرات بد و منفی باعث افزایش به رسمیت شناختن محصول می شود و فروش محصولات را افزایش می دهد.

ناپ کامرس ویژگی ها و قابلیت های زیاد برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی دارد. ناپ کامرس از اخبار ، وبلاگ ، انجمن ها ، نظرسنجی و نقد و بررسی محصول و رتبه بندی پشتیبانی میکند . اجازه نقد و بررسی بر روی محصولات به مشتریان اجازه میدهد تا از آنچه دیگران در مورد محصولتان فکر میکنند مطلع شوند. ناپ کامرس همچنین از قابلیت بررسی مفید (این بررسی برای شما مفید است ؟) نیز پشتیبانی می کند. ناپ کامرس همه این ویژگی ها را برای صاحبان فروشگاه برای بهینه سازی فرآیند پرداخت ارائه می دهد.

نویسنده : لاویش کومار

ترجمه : مهندس مرتضی سلیمانی - کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها