در حال بارگزاری ...

چگونه برای شروع یک کسب و کار، مشاوره بگیریم - بخش دوم

هدف بازار

ایده شما ممکن است یکی از بهترین ایده هایی باشد که تا کنون داشتید، اما باید برای ایده ی شما یک بازار کاری وجود داشته باشد. کسی که مشاوره تخصصی شما را بخواهد باید قادر و مایل به پرداخت وجه مورد نظر به شما باشد.

به عبارت دیگر، مشتریان بالقوه شما چه کسانی هستند؟ آیا شما برای شرکت های بزرگ مشاوره ی بازاریابی می دهید؟ آیا شما تخصصی که تنها مرتبط به کسب و کار های کوچک است را پیشنهاد می کنید؟ شاید خدماتی که ارائه میدهید به دنبال سازمان هایی با سود پایین است؟ به هر صورت، قبل از به جلو رفتن مطمئن شوید که وقتی که صرف می کنید بتوانید هر دو برنامه ی کسب و کار و برنامه ی بازاریابی را آماده کنید. شما از نتایج ناامید نخواهید شد زمانی که سازمان و مشتریان شما دستنزد شما را پرداخت کرده باشند.

چرا یک سازمان می خواهد شما را استخدام کند

استخدام

بر اساس بررسی های انجام شده، 10 مورد از مهمترین دلایلی که سازمانها مشاوران را به خدمت می گیریند در زیر ارائه گردیده است:

1. یک مشاور ممکن است به خاطر مهارت هایش استخدام شود.

ارزش آن جایی است که شما نه تنها به خاطر توانایی بسیارخوب تان در حرفه ای که مشاوره می دهید، بلکه برای داشتن سابقه ای درخشان انتخاب شده اید. برای مثال، همان طوری که قبلا اشاره نمودم من به عنوان متخصص در زمینه مشاور تامین سرمایه فعالیت نموده ام، این را میدانستم که هر مشتری مرا تنها تا حدود زیادی بر مبنای سابقه ی گذشته ام، استخدام کرده است . با تمام این احوالات، اگر شرکت شما یک شرکت سود آور نبوده است و شما نیاز به افزایش درآمد 1 میلیون دلاری دارید، منطقی است که شخصی را استخدام کنید که در حال حاضر درامد شرکت های دیگر را به میلیونها دلار افزایش داده است.

2.یک مشاور ممکن است برای یافتن مشکلات استخدام شود.

برخی اوقات کارکنان بقدری به مشکلات درون یک سازمان نزدیک هستند تا توانایی شناسایی آنرا ندارند. این زمانی است که یک مشاور سوار بر اسب سفیدش آماده است تا مشکلات سازمان را حل کند.

3.مشاور ممکن است استخدام شود تا نیروی انسانی را بهبود بخشد.

گاهی اوقات یک کسب و کار در می یابد که تنها با استخدام مشاوران در زمان مورد نیاز به جای استخدام کارمندان تمام وقت قادر به پس انداز هزاران دلار در یک هفته می باشد. کسب و کارها دریافته اند که آنها قادر به پس انداز نمودن پولهای بیشتری بواسطه عدم پرداخت سودهای خود برای مشاورانی که استخدام نموده اند، هستند. با وجود اینکه دستمزد یک مشاور به طور معمول بالاتراز حقوق یک کارمند است، اما به سادگی در دراز مدت، استخدام یک مشاور از لحاظ اقتصادی کاملا برای آنها منطقی می باشد.

4. یک مشاور ممکن است استخدام شود تا همانند یک کاتالیزور رفتار کند

باید با این حقیقت روبرو شویم که هیچ کس تغیر را دوست ندارد، به ویژه شرکت های امریکایی و بزرگ. اما برخی اوقات تغییر یک امر ضروری و مورد نیاز است و یک مشاور با شروع فعالیت خود می تواند دیگران را تشویق به تغییر کند. به عبارت دیگر، مشاور میتواند کارها را بدون هیچ نگرانی درباره فرهنگ سازمانی، روحیه کارکنان یا مسائل دیگر انجام دهد درست در زمانی که یک سازمان در تلاش برای انجام تغیراتی در موسسه خود میباشد.

5. مشاور ممکن است استخدام شود تا اهداف مورد نیاز را آماده کند.

چه کسی میتواند بهتر از یک مشاور برای شناسایی یک مشکل عمل کند؟ یک مشاور خوب یک هدف و دیدگاه تازه را بدون هیچ گونه نگرانی درباره اینکه کارکنان در سازمان چه فکری درباره نتایج بدست آمده می کنند و اینکه آنها چگونه می خواهند به این اهداف برسند، فراهم می کند.

6.یک مشاور ممکن است به جهت تدریس و آموزش استخدام شود.

این روز ها اگر شما یک مشاور کامپیوتر هستید که بتوانید به کارکنان نشان دهید که چگونه دراستفاده از یک برنامه جدید مهارت کافی را بیایند. بنابراین، تلفن شما ممکن است برای مدت زمانی بدون توقف به زنگ خوردن ادامه دهد. امکان دارد که از یک مشاور خواسته شود تا به کارکنان تمام مهارت های لازم را آموزش بدهد. اگرچه ، یک مشاور باید مشتاقانه اکتشافات جدید در رشته و تخصص خود را ادامه دهد – و آمادگی آموزش آنچه که مشتریان جدید برای ماندن در یک بازار رقابتی به آن نیاز دارند را داشته باشد.

7.یک مشاور ممکن است برای انجام " کار های کثیف " استخدام شود.

باید با این حقیقت روبرو شویم که هیچ کسی نمی خواهد کسی باشد که مجبور به کاهش کارکنان یا حذف کامل یک بخش از شرکتی باشد.

8.یک مشاور ممکن است برای آوردن جان تازه به یک سازمان استخدام شود.

اگر شما در رسیدن به ایده های جدید که کارگشا هستند خوب باشید، پس شما هیچ مشکلی برای یافتن مشتریان نخواهید داشت. درهر زمانی، بیشتر کسب و کارها نیاز به شخصی دارند که با دادن کمک های اولیه سبب شوند که دوباره همه چیز به حرکت بیافتد و چرخه خود بازگردد.

موفقیت

9. یک مشاور ممکن است برای ایجاد یک کسب و کار جدید استخدام شود.

مشاورانی وجود دارند که در این زمینه به متخصص های ماهری تبدیل شده اند. اگرچه همه اشخاص، توانایی خلق یک ایده یا توسعه یک نقشه راه برای رسیدن به موفقیت را ندارند.

10.یک مشاور ممکن است برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران استخدام شوند.

آیا دوست دارید با افراد ثروتمند و مشهور در شهرتان وقت بگذرانید؟ اگر این چنین است، احتمال دارد که شما بر مبنای شناخت کسی که میشناسید به سادگی به عنوان مشاور استخدام شوید. اکثریت مشاوران که در این زمینه هستند به عنوان یک دلال فعالیت می کنند، با این وجود تعداد افرادی که وارد کار در زمینه مشاوره کسب و کار سرگرمی می شوند افزایش یافته است.

مکان و کارمندان

حرفه ی مشاوره شما احتمالا در ابتدای کار نیازی به سرمايه‌گذاري ثابت زیادی (برای اجاره دفتر کار) ندارد. در حقیقت، اگر شما فرد توانمندی هستید، بهتر است که عملیات خارج از خانه را هم مد نظر قرار دهید. (محدودیت های برخی فعالیت ها و قوانین بومی ممکن است شما را از انجام چنین کاری منع کند. بنابراین قبل از شروع به کار این موضوع را با یک وکیل بررسی نمایید. )

داشتن دفتر کار خانگی می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. که در بین آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه های کلی کمتر:

    دیگر لازم نیست نگرانی درباره پرداخت اجاره بها یا هزینه های آب و برق برای یک دفتر کارباشید؛ شما تا زمان استقرار یک پایگاه برای مشتری تان قدردان این ویژگی (کاهش هزینه ها به واسطه دفتر خانگی تان) خواهید بود.

  • انعطاف پذیری:

    شکی نیست که فعالیت شما به عنوان یک مشاور در دفتر خانگی تان به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد. شما میتوانید ساعت خود را تنظیم نموده و به میزان مورد نیازتان استراحت کنید.

  • نداشتن کابوس ساعات شلوغ و پر رفت و آمد:

    برای هر کسی که مجبور به رفت و امد از خانه به محل کار و برعکس در ساعات شلوغ و پر ترافیک میباشد، داشتن دفتر خانگی یک تغییرسریع و بسیار خوشایند برای او خواهد بود.

  • فضای دفتر خانگی تان به احتمال بسیار شما را از معافیت مالیاتی برخوردار خواهد نمود:

    اداره ی کل مالیات های درون مرزی برای کسانی که دارای مشاغل خانگی هستند قوانین را بسیار آسان نموده است، اما قبل از وارد عمل شدن بهتر است این موضوع را با تهیه کننده اوراق مالیات بر درآمد خود بررسی نماید تا ببینید که آیا شما برای این معافیت مالیاتی واجد شرایط هستید یا نه.

کارکنان

کارمندان

هنگامی که شما برای اولین بار حرفه خود را به عنوان مشاور آغاز می کنید، احتمالا شما می توانید تمامی کارها یا عملیات را خودتان کنترل یا رسیدگی کنید. اما با شروع رشد و پیشرفت در حرفه مشاوره تان، شما ممکن است برای بررسی جزئیات اداری نیازمند به کمک شخصی باشید یا نیاز به کمک برای تکمیل واگذاری های واقعی مشاوره داشته باشید.

شما احتیاج به گرفتن تصمیمات مهمی دارید. به عنوان مثال، آیا شما وقت کافی برای درست کردن برچسب ها و قرار دادن بروشورهایتان در داخل 1000 پاکت را دارید؟ آیا شما می توانید زمان خود را صرف در انجام کارهای اداری نماید هنگامیکه شما می توانید همان زمان را بطور موثرتری در امر بازاریابی خدمات خود یا ثبت یک مشتری جدید بکار ببرید؟

اگر شما برای انجام کارهای اداری تان نیازمند کمک هستید هنگامیکه وقت تصمیم گیری فرا می رسد گزینه های بسیاری موجود می باشد. به طور مثال، یک نگاه سریع به بخش آگهی های دفترچه تلفن (که در کشور آمریکا از کاغذ های زرد استفاده میشود) تعداد کوچکی از شرکت های پشتیبانی دبیرخانه ای نشان داده خواهد شد. نرخ ها به عوامل مختلفی بستگی خواهند داشت، از جمله بزرگی یا کوچکی یک سازمان و اینکه آن سازمان چه نوع خدماتی را ارائه میدهد.

در حالیکه برای خرید انواع خدمات به شما وجهی پراخت میشود، خدمات دبیرخانه ای را تنها به دلیل دارا بودن پایین ترین قیمت ها در شهر انتخاب نکنید. در عوض، از آنها تقاضای توصیه کننده نماید که ترجیحا بهتر است این توصیه نامه از اشخاصی نظیر مشاورانی دیگر که از خدمات آنها استفاده نموده اند، یا از صاحبان کسب و کارهای کوچک دریافت گردد. با ارزش بودن قیمت یک خدمات پشتیبانی خوب و قابل اعتماد در طولانی مدت مشخص میشود.

با این حال زمانش فرا خواهد رسید، وقتیکه ممکن است دریابید که استخدام یک شخص برای فعالیت در دفتر کار در کنار شما از لحاظ هزینه ای بسیار مقرون به صرفه است. استخدام یک فرد پشتیبان اداری خوب می تواند گاهی اوقات به معنای تفاوت میان شکست و موفقیت یا بین بدست اوردن مشتریان بیشتر یا مداوما از دست آنها باشد. بودن شخصی در محل کار پیش شما می تواند مزایای بسیاری داشته باشد. که در بین آنها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صرفه جویی در پول و وقت شما.

    با داشتن فردی که بر روی بیشتر وظایف معمول (چک کردن ایمیل، پر کردن ، پاسخ دادن به تلفن، و غیره.) متمرکز شده است شما میتوانید تمام تلاش تان را برای استخدام مشتریان جدید قرار دهید. به این موضوع فکر کنید که: آیا می خواهید که مشتری روزانه 500$ را از دست بدهید تنها به این دلیل که شما بسیار خسیس هستید و کسی را استخدام نمی کنید که بروشورهای شما را در داخل پاکت ها قرار بدهد؟ و بجای اینکه شما به دنبال مشتریان جدید بروید باید پاکت های نامه را پر کنید.

  • شما نگرانی درباره بیرون بودن از محل کارتان را ندارید.

    اگر شما تنها در محل کارتان فعالیت می کنید، برایتان بسیار دشوار است که به ارائه و بازاریابی خدمات خود در بیرون از دفترتان بپردازید به خاطر اینکه همیشه نگران تماس هایی هستید که ممکن است در نبود شما با دفتر کارتان گرفته شود و کسی برای پاسخگویی به مشتریان در آنجا نیست.

  • شما شخصی را برای ارائه دیدگاه های دیگری دارید.

    برخی اوقات تلاش برای انجام تمامی کارها توسط خودتان می تواند بسیار ناخوشایند و تنهایی تلقی شود. بودن شخصی در طول روز در محل کار و همینطور ارائه و شنیدن نقطه نظرات او میتواند بسیار ارزشمند باشد.


مترجم: مهندس پارسا طاهری

منبع: https://www.entrepreneur.com/article/41384

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها