بسته

کدام عناصر اصلی باید در صفحه نخست فروشگاه ارائه شود

کدام عناصر اصلی باید در صفحه نخست فروشگاه ارائه شود

img

صاحبان مشاغل آنلاین برای طراحی وب سایت خود هزینه و وقت زیادی صرف میکنند تا بتوانند مشتری را به مکالمه ای موفقیت آمیز که منجر به خرید محصول میشود هدایت کنند و یک مشتری وفادار به جمع مشتریان اضافه میشود. صفحه اصلی و صفحه نخست از مهمترین موارد در فروشگاه های آنلاین محسوب میشوند و به عنوان اولین مکانی است که مشتریان با کسب و کار شما ارتباط برقرار می کنند.

 همه ما این جمله معروف را شنیده ایم: "یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد" و این به آن معناست که یک تصویر خوب می تواند به آسانی داستانی را بیان کند و معنای پشت آن را منتقل کند. اگر بخواهیم عبارت بالا را به کسب و کار مربوط کنیم نتیجه میگیریم که صفحه نخست یک فروشگاه آنلاین باید قدرت این را داشته باشد که در اولین تعامل با سایت، به بازدیدکنندگان سایت شما بگوید شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه خدمات یا محصولاتی را ارائه می دهید. اگر صفحه اصلی نتواند خریداران آنلاین و بازدیدکنندگان سایت را تحت تأثیر قرار دهد، آنها به سایت یا فروشگاه اینترنتی دیگری می روند.

در اینجا چند عنصر اصلی که باید در صفحه نخست سایت خود اعمال کنید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید را شرح میدهیم.

صفحه اصلی چشم نواز و جذاب

صفحه اصلی سایت اولین چیزی است که هر فردی که وارد سایت یا فروشگاه اینترنتی شما می‌شود توجه او را به خود جلب می کند. میتوان با سرمایه گذاری در استخدام یک طراح گرافیک با سلیقه برای صفحه نخست آگهی های چشم نواز و جذاب طراحی کرد که به موفقیت آنلاین شما مربوط می شود. یک بنر چرخان به همراه چند تصویر راهی عالی برای نمایش محصولات و روندهای جدید در صنعت و کسب و کار شما است.

هویت برند و یک لوگو مربوطه

صفحه نخست شما باید به طور واضح بیان کند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. همه چیز باید به اندازه کافی قدرتمند باشد از لوگو شرکت گرفته تا برچسب خط و رنگ. همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که لوگویی خوب تفاوت بزرگی ایجاد میکند. بنابراین، همیشه لوگوی سایت به عنوان چهره سایت است چون این اولین چیزی است که افراد از سایت و فروشگاه اینترنتی شما به خاطر می‌آورند.

به منظور ارتقاء کسب و کار آنلاین خود به عنوان یک برند، لوگوی خود را در صفحه اصلی و سایر صفحات وب سایت خود برجسته کنید!

قابلیت جستجو (SEARCH)

نوار جستجو همیشه باید در تمام صفحات سایت شما در یک مکان باشد. قرار دادن گزینه جستجو در سایت بسیار مهم است چون اکثر سایت های آنلاین از هدر وب سایت برای نمایش قسمت جستجو استفاده می کنند واین باعث می شود گزینه جستجو در سایت در تمام صفحات وب سایت قابل مشاهده باشد و به راحتی در دسترس است. مهم است که این نکته را در نظر داشته باشید که اگر همه محصولات را در صفحه نخست وب‌سایت نمایش دهید پیدا کردن باکس جستجو و سرچ کردن را برای کاربران دشوار می کند. توصیه ناپ شاپ به شما این است که محصولات اصلی و مهم را درصفحه نخست نمایش دهید باقی محصولات را بگذارید از نوار جستجو پیدا کنند.

اطلاعات تماس

قرار دادن اطلاعات تماس، ایمیل، لینک صفحات مجازی خود برای مخاطبان در صفحه اصلی راهی است که به مشتریان و کاربران سایت خود اطمینان می دهید که شما یک فروشگاه آنلاین قانونی و معتبر هستید. مطمئن شوید که اطلاعات "تماس با ما" را دارید و به راحتی در صفحه اصلی خود قابل قابل مشاهده است. این اطلاعات ساده باعث میشود مشتری راحت تر با شما ارتباط برقرار کند و اطلاعات بیشتری در مورد محصول و یا خدمات شما کسب کند، با اضافه کردن پیوندی به بخش "تماس با ما" در صفحه اصلی و در بخش فوتر وب‌سایت، می‌توانید به مشتری خود ثابت کنید که معتبر و قانونی هستید.

استفاده از چت آنلاین

چت آنلاین امروزه به طور واضح در بسیاری از ‌سایت‌ها یا فروشگاه های اینترنتی دیده می شود. استفاده از چت آنلاین برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد زیرا می توانند به جای گشتن در وب سایت و تلف کردن وقت خود با یک سوال از شما سریعا به پاسخ برسند و تصمیم بگیرند. در اکثر سایت های آنلاین از فوتر وب سایت برای نمایش چت آنلاین استفاده می شود و باعث می شود چت آنلاین در سایت در تمام صفحات وب سایت قابل مشاهده باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که پاسخ کاربران و مشتریان را با حوصله و صبر بدهید، پیام دادن زیاد به کاربری که تمایل به چت ندارد فقط کاربر را کلافه و عصبی می کند و ممکن است کاربر سایت را ترک کند بهتر است هنگام ورود کاربر یک پیغام خوش آمد گویی به کاربر ارسال کنید و منتظر شوید تا کاربر در صورت داشتن سوال با شما ارتباط برقرار کند.
هنگام چت با کاربر از لحن عامیانه و گرم استفاده کنید نه لحن خشک و رسمی.

برخی دیگر از عناصر اصلی

  • بهترین و باکیفیت ترین محصولات را در صفحه نخست خود اضافه کنید.
  •  از عکس های با کیفیت خوب استفاده کنید، سعی کنید همه عکس های محصولات یکدست و با بک گراند مشخص عکاسی شوند.
  • اگر تخفیف یا تبلیغی را ارائه میدهید، حتما آن را در صفحه اصلی ذکر کنید، تا خریداران آنلاین از آن آگاهی داشته باشند. تیم ناپ شاپ به شما توصیه میکند که تبلیغ یا تخفیف را به صورت یک بنر کوچک یا بزرگ و در بخشی که کاملا در چشم کاربر باشد، در صفحه اصلی قرار دهید.
  • همیشه اطمینان حاصل کنید که نماد سبد خرید در هدر وب سایت قابل مشاهده و به راحتی قابل دسترسی است.

 نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

مطالب مرتبط

 

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها