در حال بارگزاری ...

اهمیت تجزیه و تحلیل در مدیریت وب سایت

4 سال قبل
#107 نقل و قول

دانستن این مطلب که چه تعداد از خریداران آنلاین به سایت تجاری شما سر می زنند و اینکه الان در سایت شما برای اولین بار می خواهند چه کاری انجام دهند و به چه چیز هایی علاقه مند هستند، این قدرت را به مالک تجاری می دهد تا بتواند از نیازهای مشتریان خود آگاهی بهتری داشته باشد. چه بسا شما یک محصول و یا یک سرویس خاص را ارائه می دهید و یا اینکه در حال ایجاد و ساخت برند خود باشید ، این خیلی مهم است که از رفتار و خواسته های مشتریان خود با خبر باشید. اما چطور؟ داشتن یک تجزیه و تحلیل خوب می تواند کمک شایانی در انجام امور زیر داشته باشد:
1. چه تعداد افراد آنلاین به سایت شما سر می زنند؟
2. چطور افراد آنلاین سایت شما را پیدا کردند؟
3/. چه مدت زمانی که افراد در سایت شما می مانند؟
4. چه صفحاتی را مشتریان بیشتر می پسندند؟
5. در چه صفحاتی از وبسایت شما خارج می شوند؟ ( این بدین معنی است که چه صفحاتی و چه محتواهایی باعث خروج آنها از سایت شما می شود؟)

تجزیه و تحلیل ها اطلاعاتی را به شکل مشروح و کامل برای شما مهیا می کنند تا بتوانید  رفت و آمد ها و اینکه مشتریان بیشتر روی چه محصولاتی تمرکز دارند را بهتر متوجه شوید. با کمک گزارش های تجزیه و تحلیلی ،شما می توانید خواسته های مشتریان خود را بهتر درک کنید. با استفاده از New Vs returning users ، شما می توانید متوجه شوید که چه تعداد از افرادی که قبلا به سایت شما مراجعه کرده اند، دوباره به سایت شما مراجعه می کنند.
ابزارهای جست و جو مانند Google Analytics توانایی ارائه هزاران هزار اطلاعات و دیتا در مورد فروشگاه  شما را در اختیارتان قرار می دهند.

اهداف تجاری چه ارتباطی با تجزیه و تحلیل دارند؟
در تجزیه و تحلیل سایت ها معمولا 2 آیتم در نظر گرفته می شود :
1. Bounce Rate: که اطلاعاتی را مبنی بر اینکه چه تعداد کاربر پس از دیدن این صفحه از سایت شما بدون اینکه به صفحه دوم بروند، این سایت را ترک می کنند.
2. New Vs Returning Visitors Report: اطلاعات و گزارشاتی را ارائه می دهند که نشان می دهد چه تعداد برای بازدید دوباره به سایت شما برگشته اند.
به عنوان مثال یک وبسایت در یک ماه 20,000 بیننده داشته است که از این تعداد 5,000تای آنها تکراری نبوده اند. میانگین زمانی ماندن آنها در سایت 10 دقیقه می باشد. در سوی دیگر یک وبسایت در یک ماه 40,000 بیننده داشته است که از این بین 35,000 تای آنها تکراری نیستند.که میانگین زمانی حضور آنها در سایت 1 دقیقه بوده است.در حقیقت این گزارش به ما می گوید که سایت اول دارای جذابیت بیشتری از لحاظ محتوا و عکس ها داشته است. چرا که کاربران مدت زمان بیشتری را در آن حضور داشته اند. همچین باز خورد دیگر این گزارش می تواند به ما بگوید که مخاطبان وبسایت اول ، علاقه بیشتری به خرید تصاویر و محتواهای موجود روی سایت دارند.در سایت دوم می توان این گونه نتیجه گیری کرد که از لحاظ Bounce Rate، این سایت بهتر بوده ولی با این وجود ،کاربران از دیدن محتویات سایت لذت نبرده اند و همین باعث ترک وبسایت شده است.
از این رو مدت زمان میانگین برای این سایت تقریبا پایین بوده است.

راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بدون داشتن هیچ نرم افزار تجزیه و تحلیل مانند گرفتن یک تصمیم کاری با حدس و گمان است. هزینه کردن در وبسایت این سوال را مطرح می کند که اگر نمی خواهید رقابت کنید،پس قرار است چه اتفاقی روی سایت شما رخ دهد؟
Google Analitycs یک ابزار (tools) رایگان می باشد که توسط گوگل پیشنهاد می شود.
دلیلی ندارد که از این ابزار برای سایت خود استفاده نکنید. هیچ هزینه ماهیانه ای نیاز نیست و در دنیای اینترنت بی نهایت آموزش درباره استفاده از آن وجود دارد.

NOPCOMMERCE ،خود ، از ابزار های تجزیه و تحلیلی Google استفاده می کند. تراکنش های تجاری به شکل خودکار به Google Analyzer Web Usage Data  به تراکنش مشتری متصل می شود.
0
4 سال قبل
#108 نقل و قول
واقعا عالی بود. از مطلبی که گذاشتید سپاسگذارم.
0
دسته بندی ها