بسته

در توضیحات محصول چه بنویسیم؟

در توضیحات محصول چه بنویسیم؟

در توضیحات محصول چه بنویسیم؟

در دنیای دیجیتال امروز مردم از کوچک تا بزرگ معتاد خرید محصولات عرضه شده در اینترنت شده‌‌اند و حتی بدون اینکه قبلا آن محصول را استفاده یا لمس کرده باشند اقدام به خرید می‌کنند. انگار که به جای محصول عاشق دکمه خرید شده‌اند! اما چه محصولاتی این قابلیت را دارند که این عشق را ایجاد کنند؟ درست حدس زدید!

این معجزه تنها از نوشتن توضیحات محصول سر می‌زند. بنابراین صاحبان این کسب و کارها شدیدا متکی به نوشتن توضیحات محصول با کیفیت هستند. توضیحات محصول تاثیر شگفت انگیزی در سئو و بهینه سازی سایت شما دارند و فقط نباید آن را از جنبه جلب مشتری و بازاریابی نگاه کنید.

میلیون ها کاربر اینترنتی وجود دارند که حتی نام سایت شما را نشنیده اند و تا به حال سایت شماره ندیده اند. برای این کاربران باید چکار کنیم و چگونه مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه آنلاین خود کنیم؟

در واقع این موتورهای جستجو هستند که براساس سئوی سایت شما، شما رادر گوگل قرار میدهند و راه را به آنها نشان می‌دهند و دستشان را دست شما می‌گذارند. در واقع با توضیحات محصولی که بر اساس اصول سئو نوشته شده باشد شما با 1 تیر 2 نشان می‌زنید. اولا صفحاتی خواهید داشت که ترافیک ورودی سایت را بالا می‌برند و دوما توضیحات محصول خوب، کاربران را به مشتری تبدیل میکنند.

در این مقاله، ما با ارائه ی چند نمونه به شما توضیح خواهیم داد، که چگونه محتوای محصول مناسب بنویسید. برای تولید محتوای محصول خلاقانه نیاز به کمی هنر است، اما این قوانین ساده، می تواند تضمین کند که لیست محصولات فروشگاه شما پرمعنی، قابل اطمینان، متقاعد کننده و برای موتورهای جستجو بهینه باشد.

با ماه همراه باشید...

یکی از تاثیرگزار ترین نکته ها در افزایش فروش محصولات، شرح توضیحات در رابطه با محصولات برای مدیران کسب و کار است، زیرا که تأثیر بسزایی در افزایش فروش محصولات می‌گذارد. توضیحات محصولات باید به بهترین شکل و جذاب ترین حالت محصول را توضیح دهد و آن را به مشتریان و کاربران سایت معرفی کند. تمامی محصولاتی که در سایت شما قرار میگیرند، دارای ویژگی‌های کلیدی خاص خود هستند در این صورت، توضیحات محصول باید پاسخگوی تمامی سؤالات مشتریان باشد تا کاربران به خریدن آنها ترغیب شوند.

how-to-write-product-description

ویژگی هایی یک محتوای ایده آل برای محصول

1.انتخاب مشتریان هدف

توضیحات محصول باید مشخصا گویای این باشد که چه تیپ افرادی چنین محصولی را می‌خواهند یا اساسا به آن نیاز دارند. اگر مخاطب خود را بشناسید میتوانید بسیار هدفمند متن توضیحات را بنویسید.

در تولید محتوا برای محصولات خود، باید مشتریان هدف را مشخص کنید و دقیقا بگویید که این محصول به درد چه کسانی میخورد. در این مورد میتوانید از سوالاتی مثل « این محصول برای کدام دسته از مشتریان مناسب است؟» یا «چه کسانی این محصول را میخرند» و... استفاده کنید.

در بین همه سوالات این سوال اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین سوال است که باید در هنگام نوشتن توضیحات محصول جواب دهید. اگر نتوانید به بیانی واضح و مشخص به مشتری بگویید که چرا باید این محصول را بخرد، فروش بسیار سخت خواهد بود.

2.ویژگی‌های کلیدی محصول

در یک تولید محتوای حرفه ای و درست، باید توضیحات و ویژگی های محصول مانند ابعاد، مواد اولیه مورد استفاده، ویژگی های کلیدی و... آورده شود تا مشتری بتواند راحت‌تر تصمیم گیری کند.

ویژگی هایی یک محتوای ایده آل برای محصول

3.مقایسه محصولات

بهتر است در توضیحات محصولات قسمتی به عنوان مقایسه اضافه کنید و نقاط قوت و ضعف محصولات را در مقایسه با محصولات مشابه اضافه کنید. حسن این کار در آن است فرد می‌تواند ویژگی‌های کلیدی محصول را ببیند و آن را با محصولات مشابه رقبا مقایسه کند و در این صورت برتری و مفیدتر بودن محصول سایت شما را مشاهده کند.

نوشتن عبارت “محصولی با کیفیت عالی” در توضیحات یک محصول، یک عبارت خنثی محسوب می‌شود و مشتریان نیز معمولاً این عبارت را در تمامی شرح محصولات مشاهده می‌کنند.

ناپ شاپ [لینک به صفحه اصلی ناپ شاپ] به شما توصیه میکند از این عبارات در شرح محصول خود استفاده نکنید و برای نگارش توضیحات محصول سعی کنید متفاوت و خلاقانه عمل کنید.

4.تصاویر ویدیویی از محصول

سایت شما از لحاظ سئو فنی در کنار تصاویر، به تعدادی ویدیو هم نیاز دارد، این کار علاوه بر اینکه تاثیر چشمگیری در سئوی سایت شما دارد، در جلب مشتری نیز بسیار تاثیر گذار است، زیرا مشتریان ویژگی های اصلی محصولات را دقیق میبینند و میتوانند به خوبی تصمیم بگیرند.

سوالات اساسی را در کنار تصاویر و ویدیوهای با کیفیت برای محصول خود به کار ببرید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. با نوشتن توضیحات محصول دقیق و قابل اعتماد نه تنها نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش می‌یابد بلکه ترافیک ورودی به صفحه چنین محصولی هم بالا می‌رود.

5.مشتری را به سمت خرید هدایت کنید

هرچند که در ابتدای این مقاله گفتیم هدف از توضیحات محصول باید جذب کاربران و بهینه سازی سایت باشد، با این حال نباید فروش محصولات سایت نیز غافل شد. در محتوای خود از کلماتی مانند خرید، سفارش و … استفاده کنید و مشتری را به سمت خرید محصول ببرید.

product-description

6.نگارش را جدی بگیرید!

هنگام نوشتن توضیحات باید بسیار مراقب غلطهای املایی و دستوری و نگارشی باشید. متن شما باید از هر نظر بی عیب و نقص باشد و رعایت نکردن این موارد باعث می‌شود حرفه‌ای بودن کسب و کارتان زیر سوال برود و حتی مشتری به کیفیت محصولات شما شک کند.

 نتیجه گیری

مطالب سایت خود را با دقت و سلیقه بنویسید و آنها را گزینش کنیدنها را . محتواهای فروشگاه سایت شما بدنه و اسکلت سایت شما هستند که بدون آنها به هیچ وجه نه سایت با سئوی خوبی خواهید داشت و نه کاربرانتان به مشتری تبدیل میشوند.

مطالب اخیر:

ثبت نظرات

نظرات
1399/10/2 11:05
چقدر نکات ریز و دقیقی گفتید
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها