بسته

نکات مهم در تولید محتوا برای سایت

نکات مهم در تولید محتوا برای سایت

نکات مهم در تولید محتوا برای سایت

نحوه نوشتن محتوا برای وب سایت یکی از بزرگترین سوالاتی است که بازاریابان محتوای جدید با آن روبرو هستند. ممکن است به یادداشت های خود خیره شده باشید و از خود بپرسید که چگونه می خواهید همه این موارد را به یک محتوای موثر و زیبا تبدیل کنید.

خوب، نگران نباشید، شما برای یادگیری نحوه نوشتن محتوای وب سایت نیازمند نکات مهم در تولید محتوا برای سایت هستید. در اینجا ما مراحل اصلی را برایتان شرح می دهیم. همچنین یاد میگیرید که چگونه از تحقیقات کلمات کلیدی ، بهینه سازی موتور جستجو برای ایجاد صفحات وب موثر، قدرتمند و نتیجه بخش استفاده کنید.

9 مورد از نکات مهم در تولید محتوا برای سایت

مرحله 1: هدف از محتوای وب سایت را تعیین کنید

بدون دانستن دلیل، نمی توانید محتوای خوبی برای وب سایت بنویسید.

آیا محتوای وب سایت محصولی را می فروشد؟ آیا هدف شما جذب مشتری جدید است؟ آیا ایجاد ترافیک برای حمایت از تبلیغات و حمایت های مالی است؟ هنگامی که هدف اصلی محتوای وب سایت را که تولید می کنید بدانید ، موقعیت بهتری برای نوشتن نسخه ای دارید که به دستیابی به آن کمک می کند.

اما قبل از اینکه حتی یک کلمه از محتوا را برای یک وب سایت بنویسید، بدانید که برای چه کسی آن را می نویسید.

مرحله 2: درباره مخاطب تحقیق کنید

به یاد داشته باشید: شما در حال نوشتن برای کاربران واقعی یعنی مردم هستید. اینکه شما چه می گویید و چگونه می گویید به موارد زیر بستگی دارد:

  •         سطح تخصص آنها. اگر انتظار دارید که در وب سایت خود با متخصصان صحبت کنید، پس قصد دارید از زبان متفاوتی نسبت به صحبت با تازه کارها استفاده کنید.
  •         آنچه واقعاً می خواهند بدانند. این مهم در نوشتن محتوای وب سایت موثر است زیرا اگر بتوانید به سوالات آنها بهتر از دیگران پاسخ دهید ، شانس بیشتری برای برنده شدن دارید.
  •         چگونه به صفحه وب سایت شما می رسند. درک اینکه کاربران شما از کجا می آیند یا ممکن است هنگام ورود به صفحه شما به دنبال چه چیزی باشند ، می تواند نحوه قرارگیری محتوای شما را راهنمایی کند.
  •         منافع آنها. دانستن اینکه مخاطبان شما فراتر از صفحه مقصدی که ایجاد می کنید به چه چیزی علاقه دارند ، می تواند به شما کمک کند تا بدانید چه عناصری را به محتوای وب سایت خود اضافه کنید تا آنها را در سایت خود مشغول کنید و در سایت شما بماند.

مرحله 3: در مورد وب سایت های رقیب تحقیق کنید

نوشتن محتوای خوب برای وب سایت به دیدی کاملاً منظم از فضای رقابتی بستگی دارد. مقایسه سایت شما با رقبای خود ، اطلاعات مهمی را در اختیار شما قرار می دهد که بر نسخه وب سایتی که می نویسید تأثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل است:

بازدید کنندگان شما از وب سایت های رقبا نیز بازدید می کنند. آنچه را که در آنجا می خوانند بیاموزید، بنابراین می توانید در وب سایت خود موضع بگیرید یا چیز متفاوت و یا  بهتری ارائه دهید.

این به شما کمک می کند روند صنعت را در محتوای وب سایت شناسایی کنید. شما قادر خواهید بود به جای اینکه آخرین نفری باشید که بدانید ، تغییرات استراتژیک یا تاکتیک های جدیدی را می بینید که رقبا انجام می دهند.

می توانید از داده های رقبا برای محک زدن عملکرد خود استفاده کنید. از ترافیک، بک لینک و کلمات کلیدی رتبه بندی سایت های رقبای خود مطلع شوید ، بنابراین می توانید اهداف واقع بینانه ای را برای اندازه گیری هر ماه تعیین کنید.

  شما می توانید از مطالب محتوای جدید الهام بگیرید تا درباره آنها بنویسید و شما سپاسگزار خواهید بود که یک منبع ایده در دستان خود دارید.

مرحله 4: برنامه ریزی کنید که چگونه مطالب در وب سایت شما متناسب است

نکات مهم در تولید محتوا برای سایت

قبل از شروع به نوشتن محتوای وب سایت، اطمینان حاصل کنید که برنامه ای برای نحوه کار همه صفحات با هم وجود دارد.

اگر در حال انجام تعمیرات اساسی وب سایت یا ایجاد وب سایت جدید هستید، ممکن است ایجاد یک Wireframe برای شما مفید باشد. این می تواند به سادگی ترسیم لیستی از صفحات و موضوعاتی که مخاطب لازم دارد را پوشش دهد. باید به موارد زیرفکر کنید:

وب سایت شما به چه صفحاتی نیاز خواهد داشت و هدف شما ازنوشتن هر یک از آنها چیست؟

و نحوه حرکت و ورود افراد به هر صفحه چگونه است؟

محتوای وب سایت در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد. از محتوای فرم طولانی و پست های وبلاگ گرفته تا تیرگی نوار کناری و توضیحات محصول، به روش های متنوعی تهیه می شود و برای اهداف مختلف ارائه می شود.

مرحله 5: محتوای هر صفحه را بنویسید

اکنون وقت آن است که مراحل نوشتن کپی برای صفحات وب خود را جستجو کنید. با درک هدف صفحه ای که می خواهید بنویسید شروع کنید.

1.هدف صفحه را مشخص کنید.

قبل از نوشتن محتوا برای یک صفحه در وب سایت خود ، تصمیم بگیرید که صفحه به چه هدفی نوشته می شود. صفحات مختلف اهداف متفاوتی خواهند داشت. وقتی به چگونگی نوشتن محتوای وب سایت خود فکر می کنی ، مطمئن شوید که نسخه موجود در هر صفحه هدف مورد نظر خود را تأمین می کند.

به عنوان مثال ، صفحه اصلی شما به عنوان ورودی اصلی سایت شما عمل می کند و به مردم کمک می کند تا در یک نگاه بفهمند شما چه کسانی هستید و چه کاری انجام می دهید. این بدان معناست که محتوای صفحه اصلی شما باید کمی اطلاعات در مورد مهمترین مفاهیم را در اختیار مردم قرار دهد و به افراد کمک کند تا مکان بعدی را دنبال کنند.

ممکن است شما برای صفحات ورودی نیز در حال نوشتن محتوای وب سایت باشید. Unbounce صفحات ورودی را به عنوان صفحاتی توصیف می کند که "برای یک هدف متمرکز طراحی شده اند." آنها برای هدایت کاربر به اقدام طراحی شده اند و برای یکی از اهداف زیر ایجاد شده اند:

click-throughs:صفحه ای برای هدایت کاربر به صفحه وب دیگری طراحی شده است

Lead generation: صفحه ای است که برای هدایت کاربر به وارد کردن اطلاعات خود در یک فرم انتخاب طراحی شده است

خرید: صفحه ای است که برای هدایت کاربر به سمت خرید طراحی شده است

پست های وبلاگ نیز محتوای وب سایت هستند  اما هدف آنها معمولاً آموزش و ایجاد آگاهی از برند است. این صفحات دارای مهر زمان هستند که اغلب مربوط به موضوعی ، به موقع ، فصلی یا خبرساز هستند ، در حالی که صفحات مقصد معمولاً صفحات همیشه سبز هستند.

برخی از صفحات شما ممکن است به گونه ای طراحی شده باشند که از افرادی که به صورت آنلاین جستجو می کنند ، بازدید کنند. اگر هدف از محتوای شما آوردن جستجوگر است ، یک کلمه کلیدی خوب برای هدف قرار دادن در نوشتن خود انتخاب کنید.

محتوای هر صفحه را بنویسید

2.بهترین کلمه کلیدی صفحه را پیدا کنید.

کلمه کلیدی اصطلاح اصلی است که می خواهید موتورهای جستجو با صفحه شما مرتبط شوند. قبل از شروع به نوشتن ، بهترین کلمه کلیدی را برای هدف قرار دهید.

چگونه بهترین کلمه کلیدی را پیدا می کنید؟

برای شناسایی بهترین کلمه کلیدی برای صفحه خود ، از ابزار کلمه کلیدی Alexa، Google ads و یا  Keywords tool استفاده کنید.

یک عبارت یا اصطلاح را وارد کنید که مربوط به موضوع صفحه شما باشد. از فیلتر برای محدود کردن نتایج جستجو به عباراتی استفاده کنید که کلمات کلیدی کم رقابتی هستند و نزدیک به عبارت شما هستند ، در بین کاربران محبوب هستند و اصطلاحی نیست که در حال حاضر ترافیک سایت شما را هدایت می کند.

3.درباره صفحات محبوب و رقیب تحقیق کنید.

صفحه شما با کدام صفحات رقابت خواهد کرد؟ اگر این را می دانید، می توانید فرصت هایی را برای ایجاد صفحه بهتر پیدا کنید.

یکی از راه های انجام این کار این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را به سادگی وارد Google کنید و ببینید کدام سایت ها در حال حاضر در صفحه یکی از نتایج نشان داده می شوند. یکی یکی آنها را بررسی کنید و به نکات زیر توجه داشته باشید:

  •         طول محتوای صفحه
  •         موضوعات پرداخته شده در صفحات
  •         چگونه آنها اطلاعات را قالب بندی می کنند
  •         همچنین می توانید از ابزار Alexa’s Content Exploration استفاده کنید تا ببینید کدام صفحات در فضای شما در شبکه های اجتماعی محبوب هستند. به عنوان مثال یافتن صفحاتی که در توییتر مورد توجه مردم قرار می گیرد ، می تواند سرنخ های ارزشمندی را درباره آنچه مردم می خواهند درباره آن بخوانند ، به شما ارائه دهد.

4.یک طرح کلی بنویسید و منابع را جمع کنید.

برای نوشتن محتوای خوب برای یک وب سایت، با یک طرح کلی شروع کنید.

ایده ها و منابع را جمع آوری کنید، به موقع برای مصاحبه با متخصصان موضوع و کارکنان فروش در سازمان خود مشورت بگیرید تا به فرمول بندی شما کمک کند.

در مرحله بعدی ، اولین پیش نویس از کپی صفحه وب را ایجاد کنید.

5.کپی صفحه را بنویسید.

6.نوشتن را آغاز کنید.

 هنگام نوشتن محتوا برای صفحات وب سایت خود ، این نکات را بخاطر بسپارید.

  •         قبل از شروع هدف خود را بشناسید. هنگام نوشتن این هدف وب سایت را در ذهن داشته باشید. تمام محتوای خود را با این هدف ایجاد کنید که مخاطب خود را به سمت اقدام مطلوب سوق دهد.
  •         از هرم وارونه استفاده کنید. این به این معنی است که در ابتدا مهمترین اطلاعات را به خواننده و در انتهای آن اطلاعات کم اهمیت تری را ارائه می دهیم. سبک هرم وارونه متناسب با نحوه مطالعه افراد در وب است.
  •         بر مزایای ویژگی ها تمرکز کنید. همانطور که محصولات ، خدمات یا پیشنهادات را برجسته می کنید، به خواننده نشان دهید چه مزایایی در این زمینه دارد. به جای لیست ویژگی ها، توضیح دهید که چگونه هر ویژگی به خواننده سود می دهد. به عنوان مثال ، در مورد سیستم چرخ دنده دوچرخه صحبت نکنید ؛ در مورد توانایی دوچرخه در ارائه یک سواری نرم صحبت کنید.
  •         تحول را توضیح دهید. به خواننده ایده دهید که چگونه محصول ، خدمات یا پیشنهادات وضعیت آنها را تغییر می دهد. توضیح دهید که زندگی قبل و بعد از اقدام آنها چگونه است و به خواننده بگویید که با گام بعدی چگونه زندگی آنها بهبود می یابد.
  •         مختصر و واضح بنویسید. از جملات و عبارات کوتاه استفاده کنید. از زبان پیچیده ای که خوانندگان را از دست می دهد خودداری کنید و هرگونه اطلاعات غیر ضروری را قطع کنید. فقط به گفتن آنچه خواننده باید بداند پایبند باشید.
  •         از گزافه گویی و اصطلاحات عجیب اجتناب کنید. با استفاده از اصطلاحات سطح بالایی که آنها نمی فهمند، خوانندگان را گیج نکنید.
  •         از قالب بندی استفاده کنید. با تجزیه متن، به خوانندگان کمک کنید تا مهمترین نکات را در نسخه خود پیدا کنند. نکات اصلی را با استفاده از بولت ، بولد ، اریب و تغییرات در سبک و اندازه قلم برجسته کنید
  •         ساده بنویسید و ازخطاهای گرامری دوری کنید. اما اگر ختم یک جمله با حرف اضافه یا استفاده از یک جمله ناقص طبیعی تر به نظر می رسد ، قوانین را زیر پا بگذارید.

مرحله 6: عناصر صفحه غیر کپی را اضافه کنید

دستورالعمل های نوشتن محتوای وب سایت شامل مواردی غیر از کپی کردن است. برای ایجاد صفحات قوی و با قابلیت تبدیل بالا و سایر محتوای وب سایت، به عناصر غیر کپی شده در صفحه نیز توجه کنید. تصاویری را وارد کنید که مفاهیم را نشان می دهد.

می توانید با استفاده از موارد زیر صفحه را اصلاح کنید و توجه خواننده را به سمت اطلاعات مهم جلب کنید.

  •         تصاویر
  •         دکمه ها
  •         تماس تلفنی ارسال کنید
  •         نمادها
  •         فضای سفید
  •         گیف
  •         نمودارها و نمودارها
  •         فیلم های
  •         خط شکسته
  •         تغییرات در رنگ پس زمینه و تصاویر

عناصر صفحه غیر کپی را اضافه کنید

مرحله 7: ویرایش کنید

هنگامی که محتوای یک صفحه را نوشتید ، آن را کنار بگذارید ، حتی فقط برای چند ساعت. وقتی با چشمانی تازه به آن برگشتید ، آن را ویرایش و اصلاح کنید.

در این مرحله ، احتمالاً فرصت هایی پیدا خواهید کرد که:

  •         غلط نوشتاری اشتباه
  •         گزینه های ضعیف کلمات را بهبود ببخشید
  •         بخشهایی را که مشخص نیست دوباره بنویسید
  •         تیتر را تقویت کنید
  •         به سایر مطالب سایت خود لینک دهید
  •         همچنین زمان مناسبی برای بهینه سازی محتوای وب سایت شما برای سئو است.

مرحله 8: بهینه سازی صفحه برای سئو

بسته به هدف صفحه ، ممکن است بخواهید کاربران، آن را از طریق جستجو پیدا کنند. بنابراین هنگام نوشتن محتوا برای صفحات وب سایت، از بهترین روشهای SEO استفاده کنید که به شما در رتبه بندی کلمه کلیدی اصلی شما کمک می کند.

از کلمه کلیدی اصلی به طور طبیعی در کل مطالب استفاده کنید.

هنگامی که محتوای خود را نوشتید ، به مطالب خود برگردید و مطمئن شوید که از کلمه کلیدی خود در کل نسخه استفاده کرده اید.

علاوه بر استفاده از کلمه کلیدی در نسخه اصلی، از آن در عناصر محتوای SEO زیر نیز استفاده کنید:

  •         عنوان صفحه (عنوانی که در صفحه قابل مشاهده است)
  •         حداقل یک عنوان فرعی (نسخه ای که با H2 ، H3 ، H4 و غیره قالب بندی می شود)
  •         عنوان عنوان (عنوان صفحه 50-60 کاراکتر تعبیه شده در کد صفحه)
  •         توضیحات متا (خلاصه صفحه 150-160 کلمه در کد صفحه جاسازی شده)
  •         برچسب های alt تصویر (متنی که تصویری را توصیف می کند و در صورت عدم بارگیری صحیح تصویر ، ظاهر می شود)
  •         از صفحه های دیگر وب سایت خود به صفحه جدید پیوند دهید.

با لینک دادن به سایر صفحات سایت خود، به کاربران و موتورهای جستجو کمک کنید تا محتوای وب سایت جدید شما را پیدا کنند. پیوندهای موجود در سایت به مخاطبان کمک می کند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند و همچنین سیگنالهایی را به موتورهای جستجو می فرستند که به آنها می گوید صفحه درباره چه چیزی است و ارزش آن را دارد. همچنین ، در صورت طبیعی بودن انجام این کار ، با استفاده از متن لنگر که شامل کلید واژه اصلی صفحه است ، به صفحه های مقصد پیوند دهید.

بهینه سازی صفحه برای سئو

مرحله 9: برنامه ریزی برایً به روزرسانی محتوا در آینده

از جمله آخرین نکات مهم در تولید محتوا برای سایت این است که اگر در حال یادگیری نحوه نوشتن محتوا برای یک وب سایت هستید، ممکن است از شنیدن اینکه کار شما در این مرحله واقعاً تازه شروع شده است متعجب شوید. تازه نگه داشتن محتوای سایت مهم است، و اکنون زمان مناسبی است تا برنامه ریزی کنید که بعداً چگونه آن را به روز کنید.

نسخه های صفحه خود را با تغییرات مختلف ایجاد کنید:

  •         تیترها
  •         عنوان های فرعی
  •         رنگ نوشته ها
  •         تصاویر
  •         چیدمان ها
  •         امکانات

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها