در حال بارگزاری ...

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

.

آیا میخواهید فروش شرکتتان را افزایش دهید؟ آیا شما هم دچار این مشکل شده اید که کاربران زیادی هرروزه به سایت شما سرمیزنند ولی چیزی نمیخرند و فروشگاهتان رونق خود را از دست داده است؟ برای افزایش فروش اینترنتی چه می توان کرد؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی فروشگاه‌های اینترنتی آن است که چه روش‌هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

قبل از اینکه سایت خود را درگیر تغییر و ارتقا کنید و یا هزاران دلار به مشاور بدهید، راه حل ساده تری را ناپ شاپ  به شما پیشنهاد می کند.

این روش‌ها برای همه شغل‌ها تاثیر گذار است. مهم نیست که مشغول به چه شغلی هستید. وب سایت خود را با این روش ها بازسازی کنید و شاهد رشد کسب و کارتان باشید.

توصیه میکنیم این پست را به هیچ وجه از دست ندهید!

با ما همراه باشید

افزایش فروش اینترنتی

خریداران به روش خاصی خرید می کنند و نکات بسیار ریز و ظریف هم به نظرشان می آید و برایشان اهمیت دارد، بنابراین کسب و کارهایی که واقعا درک کرده اند و فهمیدند که مصرف کنندگانشان چگونه با صفحات وبشان ارتباط برقرار کرده اند بسیار راحت تر و دقیق تر میتواندد به دنبال تغییرات ظریفی باشید که بازدید کنندگان را افزایش دهد.

در ادامه 9 روش نابی را به شما پیشنهاد میکنیم که بتوانید فروش وب سایت خود را افزایش دهید کاربرانتان را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید:

.

1. هوشمندی در چینش و گزینش محصولات

فرض کنید شما 2 محصول مشابه با قیمت های متفاوت دارید، قطعا تعداد بیشتری از کاربران محصول ارزان تر را انتخاب میکنند اما اگر 3 محصول مشابه با قیمت های متفاوت داشته باشید، مشتریان محصوا وسطی را برمیگزینند و گزینه گران ترین به عنوان یک لنگر عمل می کند و پیشنهاد وسطی را به عنوان گزینه ای با ارزش خوب احساس می کنند.

.

2. ایجاد حس عجله در خرید در مشتریان

شما باید بتوانید مشتریانتان را مجاب کنید که همین حالا خرید کنند و فرصتی ندارند تا سایت سایر رقبا را ببینند و مقایسه کنند.

مشتریان باید احساس کنند زمان محدود و کمی برای خرید دارند و محصولی که میخرند بسیار به نسبت سایر فروشگاه ها مقرون به صرفه تر است.

زمانی که آنها بر این باور باشند که می توانند همان محصول را برای فردا یا یک هفته بعد با قیمت مشابه (و یا پایین تر) خریداری کنند، احتمالا امروز خرید کمتری می کنند.

مثلا تخفیفاتی چند ساعته بگذارید و یا اگر تعداد محدودی از این محصول باقی مانده است، می توانید توضیح دهید که قیمت های پایین فعلی برای مدت طولانی باقی نخواهند ماند و یا دسته ای با فروش فوق العاده با قیمت پایین و تعداد محدود به وجود بیاورید و ...

کارهایی که هرروزه دیجیکالا انجام میدهد و همگی شاهد فروش بسیارخوب و سئو بالا و مشتریان دائمی آن هستیم.

.

3. ارسال رایگان

کاربران در صفحه فروشگاه شما فقط قیمت محصولات را میبینند و بر اساس بودجه خود خرید میکنند، بنابراین وقتی وارد صفحه پرداخت میشوند و متوجه هزینه های اضافی مانند هرینه ارسال یا انبار داری میشوند، مضطرب می شوند و باعث می شود تا از تکمیل خریدارهایشان اجتناب کنند.

هنگامی که شما توضیح دهید که ارسال رایگان است، آنها به نام تجاری شما اعتماد می کنند و احساس می کنند شما کار را به نفع آنها انجام می دهید، به خصوص که قطعا محصول شما را و قیمت نهایی تمام شده را با سایر فروشگاه های رقبایتان مقایسه خواهند کرد.

افزایش فروش

.

4. فروش متقابل (Cross-Sell)

مطلبی در بلاگ SEMRUSH به شکل هوشمندانه‌ای توصیه می‌کند که برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی ، روی فروش متقابل محصولات خود تمرکز کنیم. به عنوان مثال وقتی مشتری از شما گوشی تلفن همراهی خریده است، به او پیشنهاد دهید که محافظ صفحه نمایش یا قاب گوشی را نیز خریداری کند. پیدا کردن چنین فرصت‌های کاربردی هنر شماست.

.

5. کاهش ریسک مشتری

صفحه اصلی وب‌سایت شما باید بسیار حرفه ای طراحی شده باشد طوری که مشتری ای که برای بار اول به وبسایت شما سر میزند از ظاهر سایت شما متوجه شود که سایتی معتبر و حرفه ای هستید.

در صفحه نخست فروشگاه اینترنتی خود باید بسیاری از گزینه های کاهندهریسک مشتری را قرار دهید.  دارای «کاهنده‌های ریسک» باشد که آرامش‌خاطر بیشتری به خریداران می‌دهند و به برطرف کردنِ اعتراض‌ها و شکایت‌ها کمک کند.

مانند:

  • ارسال رایگان
  • تحویل سریع
  • تضمین بازگشت پول
  • امکان مرجوعی کالا به‌صورت رایگان (Free Returns)
  • امنیت تراکنش‌های مالی

ولی بسیاری از بازدیدکنندگان مستقیما وارد صفحات محصولات می‌شوند و صفحهٔ اصلی وب‌سایت را نمی‌بینند. بنابراین باید مهم‌ترین پیام‌های کاهش ریسک در دست‌کم یک مکان مشخص در صفحات محصولات نیز نمایش داده شود. برخی از کاهنده‌های ریسکی که معمولاً بین فروشگاه‌های ایرانی مرسوم است چنین مواردی است که در تصویر زیر که مربوط است به یک فروشگاه آرایشی می‌بینید.

 .

6. قیمت کالا ها را هوشمندانه انتخاب کنید

قطعا انتخاب قیمت کالاها برعهده شما نیست و تولیدکننده یا طراحی اصلی کالا است که قیمت را مشخص میکند اما شما به عنوان صاحب سایت و ادمین میتوانید قیمت کالاها را طوری انتخاب کنید که کاربرانتان را مجاب به خرید کنید.

وقتی قیمت یک کالا را به جای 50 هزارتومان، 49 هزارتومان بزنید، یک اختلاف روانی در مشتریانتان به وجود می آید که ترغیب به خرید میشوند، زیرا او را قانع کرده اید که به جای 50 هزار تومان، در واقع 49 تومان میپردازد و کاربران فکر میکنند این محصولات مقرون به صرفه تر هستند، حتی با اینکه اختلاف قیمت فقط 1000 تومان است.

افزایش فروش

.

7. نمایش نشان‌های اعتماد

مشتریان معمولا وقتی درمورد امنیت پرداخت خود نگرانی‌های داشته باشند، فرآیند خرید را نیمه‌کاره رها می‌کنند. با نمایش یک یا چند نشان می‌توانید مشتریان را متقاعد کنید که این فرآیند ایمن و مطمئن است. نشان‌های اعتماد در کشور ما نماد اعتماد الکترونیکی(اینماد) نشان ساماندهی اداره رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد، نشان اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی یا لوگوی بانکی که درگاه پرداختش را به شما داده است. اگر هم از درگاه‌های واسط پرداخت استفاده می‌کنید نماد پرداخت امن آن‌ها نیز موجود است.

 .

8. سوالات متداول

شما باید مشتریانتان را قانع کنید که چرا باید این محصول را بخرند و آیا این محصول در مقابل هزینه ای که میکنند ارزشش دارد یا خیر، همچنین باید آنها را ترغیب کنید که چیزی که در سایت شما وجود دارد بی رقیب است و مشتریان شما چیزی شبیه به آن را ندارند.

همه این سوالات را و بسیاری سوالات دیگر که حدس میزنید ممکن است در ذهن مشتریان شما باشد را میتوانید در بخش سوالات متداول پاسخ دهید.

میتوانید توضیح دهید که چرا این محصول ارزش پول پرداختی اش را دارد و چرا این محصول با ارزش ترین نوع است و ویژگی های خاصش را برجسته می کند.

انجام این کار باعث می شود مصرف کنندگان از انجام جستجو های اضافی جلوگیری کنند و یا به عقب برنگردند تا از خرید اجتناب کنند.

.

9. پیگیری پس از خرید

شما به عنوان صاحب سایت همیشه به دنبال پیشرفت هستید و میخواهید سایت خود را به افراد بیشتری بشناسانید و مشتریان جدیدی جذب کنید اما نباید از مشتریان قبلی خود غافل شوید و باید آنها را نیز راضی نگهدارید، حفظ خریداران قدیم اغلب بسیار ارزشمند است

زمانی که مشتریان قدیمی شما ببینند که شما برای آنها ارزش قائلید و آنها را محترم میشمارید امکان اینکه دوباره به سایت شما برگردند بسیار بیشتر میشود و یا حتی تجربه خود را با دوستانشان نیز به اشتراک میگذارند.

شما می توانید از یک سیستم پیامکی یا ایمیل استفاده کنید و از مشتریانتان بخواهید تا تجربه خریدشان را با شما و سایر کاربران به اشتراک بگذارند و یا اگر خلاق تر باشید، میتوانید برای هر خرید امتیاز بگذارید و کاربران با امتیازشان از پکیج های تخفیفاتی برخوردار شوند و...

.

سخن پایانی

تحقیقات و تجربیات ثابت کرده اند که این روش ها بسیار موثرند ولی ممکن است شما سناریو های متفاوتی برای رسیدن به هدف هریک از اینها چیدهه باشید که از خلاقیت و سلیقه شما نشئت میگیرد.

شما باید به تغییرات ظریفتان ادامه دهید تا ببینید کدام روش به طور موثری برای رسیدن به فروشی عالی و سایتی بین ظیر کار خواهد کرد.

.

نوشته شده توسط: فاطمه چراغعلی

.

مطالب اخیر:

 برای داشتن یک سایت خوب چه کارهایی باید انجام دهیم؟

گوگل پنالتی یا جریمه گوگل چیست؟

مزرعه لینک یا Link Farm چیست؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها