در حال بارگزاری ...

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

ریتارگتینگ چیست؟ فروش بیشتر با بازاریابی مجدد

به صورت روزانه چند درصد از کاربران سایت شما، همان بار اول از شما خرید می ‌کنند؟

بدون شک درصد کمی از کاربران وب سایت شما بار اول به مشتری بالفعل شما تبدیل می شوند.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، یکی از حالت های این است که کاربر یک مسیر مستقیم را جهت خرید یک محصول طی کند؛ ولی واقعیت امر این است که فرآیند آگاه سازی مشتریان نسبت به برند، تعامل و تصمیم برای خرید محصول کاملا سخت تر از آن چیزی هست که به نظر می‌ رسد.

در بیشتر مواقع، زمانی که کاربران وارد وبسایت شما می‌شوند بعد از گذشت چند ثانیه یا چند دقیقه آن را ترک می‌ کنند.

براساس آماری که وب سایت HubSpot منتشر کرد، حدود ۹۸% از کاربرانی که از یک ‌سایت بازدید می ‌کنند، بدون انجام فعالیتی از آن خارج می‌شوند.

از این رو، کمپین تبلیغاتی به نام هدف‌ گذاری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting) راه اندازی شد تا با استفاده از آن بتوان مشتریان بالقوه و احتمالی را به مشتریان بالفعل تبدیل کرد

.

نحوه کار ریتارگتینگ

نحوه کار ریتارگتینگ

وقتی که یک کاربر بالقوه وارد ‌سایت شما می‌شود، از طرف سایت یک کوکی در مرورگر کاربر ذخیره می‌شود.

این کوکی در دامنه وب سایت ارائه دهنده تارگتینگ ذخیره شده و باعث می‌شود که سایت ارائه دهنده بتواند این کاربر را به محض ورود به هر یک از سایت‌های نمایش ‌دهنده‌اش شناسایی کند و تبلیغی متناسب با کاربر و با در نظر گرفتن محصول یا خدماتی که در ‌سایت شما مشاهده کرده به او نمایش داده شود

.

تفاوت ریتارگتینگ با دیگر تبلیغات بنری آنلاین

در شیوه ریتارگتینگ شما فقط کاربرانی را مورد هدف قرار می دهید که قبلا سایت شما را مشاهده کرده اند و آشنایی نسبی با برند شما را دارند.

در این روش شما می‌توانید انتخاب کنید که تنها کاربرانی که به بخش مشخصی از وبسایت شما رفته یا به صورت کلی از سایت شما دیدن کرده‌اند هدف گیری مجدد شوند، در هر صورت به شما تضمین داده می‌شود که تنها برای کاربرانی مبلغی را پرداخت میکنید که قبلا سایت شما را مشاهده کرده اند.
اما در تبلیغات آنلاین رایج لازم است تا شما تبلیغات خود را در جهت هدف گیری کاربرانی که در سطح اولیه قیف خرید شما قرار می‌گیرند انجام دهید، چرا که در این نوع از تبلیغات، تبلیغ شما به تمامی افرادی که حتی سایت شما را مشاهده نیز نکرده اند نشان داده می‌شود.

که در این روش از تبلیغات لازم است تا شما به معرفی شرکت خود، جلب اعتماد، به طور موثری برندینگ و مواردی از این قبیل را انجام دهید

.

مزایای ریتارگتینگ

سه مزیت مهم ریتارگتینگ

۱.هدف ‌گیری دقیق کاربران
چیزی که سبب می گردد تا تبلیغات ریتارگتینگ مناسب کسب و کار شما باشد این است که به وب سایت شما این کمک را می کند، تا در عوض نشان دادن تبلیغات برای مشتری های بالقوه ای که تا به حال آنها را ندیده اید و آن ها نیز هیچ آشنایی با سایت شما ندارند، تبلیغ شما تنها به افرادی نمایش داده شود که سلیقه و علایقشان را در کسب و کار شما ثابت کرده اند

2- تعامل بهتر با مشتریان
یکی از عوامل تاثیر گذار روی وب سایت شما، وقت و زمانی است که توسط بازدیدکنندگان شما سپری می شود.
تبلیغات ریتارگتینگ شما را قادر خواهد ساخت تا بتوانید با کاربران خود ارتباط قوی و موثری برقرار کنید.

3- تمایز شما نسبت به رقبا
شما همیشه وقتی که پا در عرصه تجارت الکترونیک و بازار آنلاین قرار می دهید با رقبایی چه بسا قدرتمند در این سطح مواجه می شوید، ولی تبلیغات ریتارگتینگ به شما این کمک را خواهد کرد که همیشه یک قدم از رقبای خود جلوتر باشید.
چرا این شیوه از تبلیغ نوین و جدید می باشد و خیلی از برندها هنوز از آن استفاده نمی کنند
افزون بر این، در تبلیغات ریتارگتینگ علاوه بر افزایش آگاهی کاربران نسب به برندتان، شما را تا زمانی که بازدید کنندگانتان آماده ی تبدیل باشد،حفظ می کند.

.

سخن آخر
در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا گذری داشته باشیم بر هر آنچه که باید در رابطه با ریتارگتینگ بدانید تا از این طریق بتوانید وارد این عرصه شوید.
اکنون نوبت شماست تا دست‌ به ‌کار شوید و از این روش نوین و موثر به سود خود بهره ‌برداری کنید

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب مرتبط:

AMP چیست؟ تاثیر آن بر سئو

مقایسه فروشگاه ساز ناپ کامرس و سایر پلتفرم ها

CTA یا دکمه فراخوان چیست؟

نیچ مارکتینگ چیست؟

مزایای بازاریابی محتوایی

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها