در حال بارگزاری ...

SMM چیست؟

SMM چیست؟

SMM مخفف عبارت Social media marketing بوده و به معنای بازاریابی در شبکه های اجتماعی می باشد، که شامل استفاده از سیستم عامل های اجتماعی به عنوان کانال هایی برای تبلیغ برند، رشد مخاطب هدف، هدایت بازدید از وب سایت و افزایش فروش است.

در واقع SMM نوعی بازاریابی اینترنتی است که از وب سایت های شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کند.

هدف از این نوع بازاریابی، تولید محتوایی است که کاربران با شبکه اجتماعی خود به اشتراک می گذارند تا به یک شرکت در افزایش اعتبار نام تجاری و افزایش دسترسی مشتری کمک کند.

smo چیست

SMO چیست؟

یکی از مولفه های اصلی SMM بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO) است.

SMO درست مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی برای جذب بازدیدکنندگان جدید و منحصر به فرد به یک وب سایت است.

SMO را می توان به دو روش اضافه کرد: افزودن پیوندهای رسانه های اجتماعی به محتوا ، مانند RSS و دکمه های اشتراک - یا بهبود فعالیت از طریق رسانه های اجتماعی با به روزرسانی وضعیت ها،توییت ها، یا پست های وبلاگ

.

اهمیت بازاریابی شبکه های اجتماعی

چرا بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر مشاغلی مهم است؟

SMM ساده ترین راه برای دستیابی به حجم بزرگی از مخاطبان است .

امروزه نیمی از جمعیت جهان، 3.8 میلیارد نفر ، از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند، علاوه بر این، این تعداد به طور مداوم در حال افزایش و رشد است.

از سال 2019، استفاده از رسانه های اجتماعی 9.2 درصد رشد کرده است.

رسانه های اجتماعی برای افزایش آگاهی از برند بسیار مفید هستند. براساس آماری که وب سایت Hootsuite منتشر کرده، تقریبا 52 درصد کاربران از طریق  شبکه های اجتماعی با یک برند آشنا می شوند. به عبارت دیگر، اکثریت مردم تنها به واسطه شبکه های اجتماعی در مورد برندهای جدید اطلاعات کسب می کنند.

طبق این آمار، در سال 2019 مردم به طور متوسط ​​هر روز 2 ساعت و 24 دقیقه وقت خود را در شبکه های اجتماعی صرف کرده اند. و این شاخص نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا نسبت به سال گذشته رشد کرده است، و زمان صرف شده در شبکه های اجتماعی 1.4٪ افزایش یافته است.

این سبب میگردد رسانه های اجتماعی راهی عالی برای رسیدن به مخاطبان جدید و تعامل طولانی مدت با آنها باشد.

هر ساله شبکه های اجتماعی از نظر افزایش فروش اهمیت بیشتری پیدا می کنند. به عنوان مثال، در سال 2019 ، 43٪ از کاربران اینترنت هنگام تحقیق درباره محصولات، قبل از خرید از رسانه های اجتماعی استفاده می کردند.

SMM با افزایش محبوبیت وب سایت هایی مانند LinkedIn ،Twitter ، Facebook ، Instagram و YouTube بیشتر متداول شد.

در واقع SMM به شما کمک می کند تا بازخورد مستقیم مشتریان (مشتریان بالقوه) را دریافت کنید در حالی که شخص را بیشتر به نظر می رسد.

بخشهای تعاملی رسانه های اجتماعی به مشتریانو کاربران این فرصت را می دهد تا سوال یا شکایت کنند و احساس کنند که شنیده می شوند.

این جنبه از SMM مدیریت ارتباط با مشتری اجتماعی (CRM) نامیده می شود.

.

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی (SMM) 

- افزایش آگاهی از برند
- افزایش بازدید از وب سایت
- توزیع سریع و آسان مطالب
- تعامل منظم با مخاطبان هدف

.

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

چگونه می توانم یک استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایجاد کنم؟

انجام یک بازاریابی موثر در شبکه های اجتماعی بدون داشتن یک استراتژی رسانه های اجتماعی به آسانی ساخت آن نیست.

در اینجا به چند نکته اصلی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی اشاره خواهیم کرد:

1- اهداف خود را برای رسانه های اجتماعی تعیین کنید

اهداف SMM خود را با اهداف کلی کسب و کار خود هماهنگ کنید.


2- مخاطبان هدف برند خود را تجزیه و تحلیل کنید.

شما باید مشتریان هدفمند خود را در شبکه های اجتماعی شناسایی کنید، و بیاموزید که چگونه در رسانه های اجتماعی با مخاطبان هدف خود کار کنید.


3- نوع رسانه اجتماعی متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید

همه این شبکه های اجتماعی با کسب و کار شما سازگار نیستند، از سیستم عامل هایی استفاده کنید که مورد علاقه کاربران مورد نظر شما هستند.

4- یک نقشه محتوایی برای SMM خود ایجاد کنید

انواع مختلفی از محتوا را تولید کنید، یعنی تبلیغاتی، سرگرم کننده و آموزنده.

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

الگوریم دزد دریایی گوگل

گوگل پنالتی یا جریمه گوگل چیست؟

برای داشتن یک سایت خوب چه کارهایی باید انجام دهیم؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها