بسته

برخی اشتباهات رایج در راه اندازی تجارت الکترونیکی که باید از آن ها اجتناب کرد

برخی اشتباهات رایج در راه اندازی تجارت الکترونیکی که باید از آن ها اجتناب کرد

اشتباهات رایج در راه اندازی تجارت الکترونیکی

امروزه وارد شدن به صنعت تجارت الکترونیک و راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی بسیار آسان و سریع است. شما یک نام دامنه هوشمندانه، یک پلت فرم و یک تم زیبا انتخاب می کنید و تمام! - شما برای شروع به کار آماده هستید. در حقیقت، اگر شما از یک راه حل تجارت الکترونیک مانند nopCommerce استفاده می کنید، می توانید سایت فروشگاهی خود را در کمتر از پنج دقیقه راه اندازی کنید.

بسیاری از کارآفرینان جدید (صاحبان ساده و بی تجربه ی کسب و کار) معتقدند که راه اندازی فروشگاه اینترنتی، یک برگ برنده است که باعث می شود آنها یک شبه موفق شوند و همه کاری که آنها باید انجام دهند، راه اندازی وب سایت است. اما موارد بسیاری وجود دارد که هنگام راه اندازی فروشگاهتان ممکن است اشتباه پیش برود و کسب و کار آنلاین شما می تواند به طرز ناامید کننده ای شکست بخورد و انتظارات فروش شما را برآورده نکند. در زیر برخی از اشتباهات رایج راه اندازی تجارت الکترونیک وجود دارد که باید بهترین کار را برای جلوگیری از آن انجام دهید.

تلاش برای فروختن اجناسی که مناسب این نوع مارکت نیست

1.تلاش برای فروختن اجناسی که مناسب این نوع مارکت نیست

پس از شور و شوق شما عالی است، اما در برخی موارد، این ایده خوبی نیست و این یکی از آن موارد است. البته، زمان و پول سرمایه گذاری در چیزی که در آن پرشور هستید، بخشی از زندگی کارآفرینی است. اما، برای به حداکثر رساندن میزان موفقیت شما، مهم است قبل از اینکه هفته ها، ماهها یا حتی سالها وقت و انرژی صرف توسعه یک محصول کنید و بعدا متوجه شوید هیچ کس آنرا نمیخواهد، زمان بیشتری را صرف تحقیق کنید.

سعی کنید مقداری وقت صرف کنید تا دریابید که در بازار چه می گذرد (آنچه مشتریان می خواهند). چه شما در حال فروش محصولات / خدمات باشید، چه درحال ساختن برند تجاری خود، مهم است که رفتار مخاطبان مورد نظر خود را درک کنید. درک درست و تجزیه و تحلیل می تواند به شما در ردیابی اطلاعات دقیق در مورد روند بازار و اینکه باید روی چه چیزی تمرکز کنید، کمک کند، به جای اینکه به دنبال جلب توجه مشتری باشید. اگر ایده ای در مورد یک محصول دارید، ببینید که وضعیت فروش آن محصول خاص (یا یک محصول مشابه) در بازار در حال حاضر چگونه است. امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار و کارآفرینان از ابزار Google Trends برای بررسی روند بازار استفاده می کنند. این ابزار از داده های جستجو برای کمک به سنجش رفتار مصرف کننده در طول زمان استفاده می کند.

ضعف در ارائه خدمات به مشتریان

2.ضعف در ارائه خدمات به مشتریان

رضایت مشتری کلید تجارت موفق است. هرگز تصور نکنید که شما می دانید که مشتریانتان چه می خواهند. به منظور موفقیت، سعی کنید به دنبال یک روند مبتنی بر مشتری باشید، که در آن بازخورد مشتریان خود را بپرسید و سپس روی آن کار کنید. بسیاری از صاحبان کسب و کار بی تجربه، وبسایت خود را بدون صفحه "تماس با ما" راه اندازی می کنند. هیچ اطلاعاتی در مورد کسب و کار خود در صفحه "درباره ما" به مشتری نمی دهند و هیچ اطلاعات تماسی در سایتشان در دسترس نیست.

اطمینان حاصل کنید که شما فرم "تماس با ما" دارید که به راحتی در وب سایتتان قابل دسترسی است. این فرم ساده اجازه می دهد تا مشتری شما با شما تماس بگیرد تا اطلاعات بیشتری در مورد محصول / خدمات خود دریافت کنید، در مورد محصول خود شکایت کند یا به سادگی بگوید که محصولتان چقدر خوب است. با اضافه کردن یک صفحه "تماس با ما" در وب سایت خود، می توانید به مشتری بالقوه خود ثابت کنید که شما واقعی هستید و کسب و کار مورد اعتمادی دارید.

طراحی ضعیف

3.طراحی ضعیف

یکی از رایج ترین مواردی که مصرف کنندگان را از خرید هر چیزی در یک سایت تجارت الکترونیکی محروم می کند طراحی ضعیف است. مهم است که درک کنیم نسبت مناسب محتوا و فضای سفید، کاربران (یعنی مشتریان) را به محتوای سایت متمرکز می کنند. آگهی بیش از حد، دکمه ها و فرم های ورود غیر ضروری، تنها مشتریان را از سایت فروشگاه اینترنتی شما دور می کنند، زیرا می توانند به عنوان موانعی در فرایند خرید عمل کنند و ممکن است مشتریان به راحتی توسط یک روند و صفحه درهم ریخته مغلوب شوند. به یاد داشته باشید، گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها