بسته

چگونه مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

چگونه مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

چگونه مشتری را متقاعد به خرید کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در بازاریابی طی می‌شود متقاعد کردن مشتری برای این است که خرید کند یا به عبارتی خرید خود را نهایی سازد. 
برای مثال ممکن است که مشتری به صفحه محصول شما سر بزند و بعد از بررسی و ارزیابی‌های لازم خرید نکند. در این موارد ما باید تکنیک‌هایی را به کار بگیریم که بتوانیم با آن‌ها مشتری را متقاعد به خرید کنیم.  با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و مهم‌ترین تکنیک‌های متقاعد کردن مشتری آشنا سازیم. 

وقتی در مورد متقاعد کردن مشتریان سخن می‌گوییم، منظورمان این نیست که آن‌ها را به خرید محصولاتی که هیچ ارزش و سودی برای آن‌ها ندارد، جلب کنیم، بلکه در مورد تمام آن محصولات و خدماتی صحبت می‌کنیم که در واقع برای حل مشکلات آن‌ها و تسهیل زندگی آن‌ها وجود دارند.

عملکرد مناسب در ارائه خدمات و محصولات به مشتری، تصویری مثبت از برند شما در ذهن مشتری ایجاد می‌کند و باعث ایجاد وفاداری در مشتریان می‌شود.

(همچنین بخوانید: 6 راهی که می توانید اعتماد و وفاداری مشتری را افزایش دهید)

چگونگی ترغیب مشتریان

 11 روش ترغیب مشتریان به خرید 

در این بخش به تکنیک‌های متعدد و کارآمدی که از سوی صاحبان کسب و کار به کار گرفته می‌شود تا افزایش میزان فروش را تجربه کنند، خواهیم پرداخت.

1. توضیحات مناسب و روشنی از محصولات یا خدمات خود ارائه دهید

 کاربران دوست دارند جزئیات کاملی در مورد محصولاتی که قصد خرید آن را دارند، بخوانند تا به آن‌ها کمک کند. تصمیمات بهتری بگیرند. بهتر است آنچه را که نمی‌توانید به طور کامل انجام دهید را به مشتری قول ندهید. حفظ روابط عالی با مشتریان جدید به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. علاوه بر این، تصاویر محصولات یا خدمات خود را نشان دهید. عکس‌های خوبی بگیرید در صورت نیاز، یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید.

به مشتریان خود اطمینان دهید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید. حتماً در فروشگاه‌های اینترنتی مشاهده کرده‌اید که تمامی محصولات عرضه شده دارای بخشی مخصوص به خود هستند که تحت عنوان معرفی محصول در اختیار افراد قرار داده می‌شود. تلاش کنید که حدالامکان توضیحات از وضوح برخوردار باشد و قیمت نیز به طور دقیق نوشته شود. محصولات دارای اطلاعات کامل و دقیق بیشتر شانس این را دارند که مورد استقبال قرار گیرند و به فروش برسند. 

برای مثال عکس‌ها و ویدئو‌هایی از محصولتان تهیه کنید و در بخش معرفی محصول قرار دهید. حتی می‌توانید که در خصوص نحوه حمل و نقل و میزان هزینه‌های احتمالی حمل و نقل محصولات خود نیز به مشتریان اطلاعاتی ارائه کنید. این تکنیک به میزان اعتماد افراد می‌افزاید و آن‌ها را ترغیب می‌کند که برای خریدی آسان و ایمن اقدام کنند. 

علاوه بر این که این اطلاعات باید به دقت و جزئی در اختیار مشتریان قرار گیرد، آن‌ها نباید در خصوص دسترسی به این اطلاعات با مشکل روبرو باشند. برای مثال اطلاعات را در بخشی قرار دهید که مشتری به راحتی بتواند آن‌ها را ببیند و روند مقایسه و ارزیابی محصولات نیز برایش آسان باشد.

 2. مزیت رقابتی خود را نسبت به رقبا واضح مطرح کنید

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش تعداد مشتری و متقاعد کردن آن‌ها به خرید از فروشگاه خود انجام دهید، ارائه و توضیح مزیت رقباتی شما و برتری محصول شما نسبت به رقبا در بازار است.

توجه داشته باشید تخریب رقبا  برای ارزش بخشیدن به برندتان کار پسندیده‌ای نیست و برند شما را خدشه‌دار خواهد کرد. اینکه مشتری از مزیت رقابتی شما مطلع شود و بداند که بهترین محصول و برند را انتخاب کرده است، احساس رضایت و برنده بودن می‌کند. مشتریان به شدت این احساسات مثبت را به نام تجاری شما متصل می‌کنند و به احتمال زیاد در ذهن مشتریان ماندگار خواهید بود. 

فراتر از انتظار مشتری عمل کنید

3. در مورد حمل و نقل اطلاعات واضح و دقیق ارائه دهید

مشتریان اول از همه تمایل دارند در مورد هزینه‌ها و روش‌های حمل و نقل اطلاعات کسب کنند. ایده خوبی است که پس از خرید مشتریان، وضعیت حمل و نقل را به آن‌ها ارائه دهید، خصوصاً اگر کالاهایی که ارائه می‌دهید گران یا حتی لوکس هستند.

4. مشتریان را از شرایط و ضوابط حاکم بر کسب و کار خود مطلع کنید

اطمینان حاصل کنید که این قوانین ساده، قابل درک و به راحتی در دسترس مشتریان شما قرار دارند تا مجبور نشوند وقت خود را صرف جستجوی آن‌ها کنند. اطلاعاتی از قبیل شرایط عمومی استفاده، پرداخت‌ها، مالیات و بازپرداخت‌ها را برای کاربران و مشتریان خود شفاف قرار دهید.

5. حریم خصوصی کاربران را حفظ کنید

به خصوص امروزه، با همه اوضاع و احوالات مربوط به حریم خصوصی، مردم در تهیه اطلاعات شخصی خود بسیار محتاط هستند. بسیار مهم است که شما به آن‌ها درک کاملی از اینکه این داده‌ها کجا می‌رود، ارائه دهید. 

6. قابل اعتماد باشید

اطمینان حاصل کنید که شرکت و نام تجاری شما از نظر کاربران قابل اعتماد شناخته می‌شود. در صورت داشتن هرگونه گواهینامه، مجوز، کاربران راحتتر می‌توانند به شما اعتماد کنند. باید این اعتماد و یقین را در مشتریان ایجاد کنید که می‌توانند به شما اعتماد کرده و به راحتی روند پرداخت‌ها را در وبسایت شما انجام دهند. در این راستا می‌توانید از سرویس‌های پرداخت امن کمک بگیرید و حمایت‌های ارگان‌های مربوط به این زمینه را دریافت کنید. 

7. قابل دسترس باشید

نام دقیق شرکت خود را وارد کنید، جزئیات تماس و بازه‌های زمانی که ممکن است مشتریان با شما تماس بگیرند. اگر از شبکه‌های اجتماعی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنید، لینک آن را قرار دهید. به فکر ایجاد یک اتاق گفتگو باشید و مطمئن شوید که در ساعات اداری در دسترس خواهید بود. احتمالاً اگر اهل خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و آنلاین باشید بخشی را تحت عنوا ن "ارتباط با ما" دیده‌اید. در این بخش احتمالاً یک شماره قرار داده شده است و به صورت شبانه‌روزی یا حتی در اغلب ساعات شبانه‌روز کارشناسانشان با افراد مشتری در ارتباط خواهند بود و مشکلات آن‌ها را پاسخ می‌دهند؛ همچنین می‌توانید با قرار دادن آدرس شرکت یا تولیدی خود نیز میزان اعتماد را افزایش دهید.

با مشاهده این اطلاعات مشتری راحتتر می‌تواند در خصوص خرید تصمیم‌گیری کند، زیرا که احتمال بروز هرگونه خطر یا کلاهبرداری از سوی شرکت‌ها را کمتر می‌بیند. 

قابل دسترسی باشید

8. به مشتریان وفادار خود پاداش دهید

برای اینکه مشتریان شما را از میان رقبا انتخاب کنند، باید وفاداری مشتری را افزایش دهید. جوایز وفاداری مشتری یکی از روش‌های مختلف انجام این کار است. روش‌های مختلفی برای پاداش دادن به مشتریان وفادار شما وجود دارد و مشتریان را متقاعد به خرید بیشتر از شما می‌کند. شما می‌توانید بر اساس جمع‌آوری امتیازات یا سطح کسب به آن‌ها تخفیف دهید، به آن‌ها هدیه رایگان بدهید، با دسترسی انحصاری به چیزهای مختلف به آن‌ها پاداش دهید یا آن‌ها را بخشی از جامعه فروش خود کنید.

با در نظر گرفتن جوائز و پاداش برای خرید مشتریان به نوعی آن‌ها را در زمینه خرید مجاب کنید، جایزه گرفتن و دریافت پاداش‌هایی که در کنار خرید به مشتریان داده می‌شود از بهترین راهکارهایی است که سبب می‌شود افراد حس لذت‌بخشی را از خرید تجربه کنند. به همین دلیل آن‌ها تلاش می‌کنند که مجدداً این حس خوب را تجربه کرده و به دیگران این خرید ایمن و لذت‌بخش را پیشنهاد دهند. 

لذتی که ناشی از دریافت یک پاداش در پی خرید از یک برند تجربه می‌شود، سبب می‌شود که احساس مثبت به آن محصول و برند نیز سرایت کند. در نتیجه در تکرار خرید از سوی آنان و پیشنهاد خرید محصول شما نیز به احتمال زیاد رخ خواهد داد. 

9. یک تصویر برند بسازید

ایجاد یک نام تجاری قوی بخشی مهم در متقاعد کردن مشتریان است. حتی اگر در رتبه یک گوگل باشید، کار برند تجاری شما به اینجا ختم نمی‌شود. اکنون، شما باید اطمینان حاصل کنید که این تصویر را حفظ کرده‌اید تا مشتریان خود را متقاعد به خرید بیشتر از شما کنید.

برند نوکیا در فاصله زمانی، بیشترین میزان فروش گوشی‌های همراه را داشت، اما یک برند تجاری به کار مداوم نیاز دارد زیرا این یک مسابقه برای رسیدن به اوج است. اگر بعد از تبدیل شدن به رهبر بازار متوقف شوید، رقبا متوقف نخواهند شد.

10.اخذ و ارائه تمامی مجوزها و گواهینامه‌ها 

البته که برای شروع یک کسب و کار آنلاین نیاز است که بسیاری از مراحل قانونی را طی کنید تا بتوانید به طور قانونی روند فعالیت‌های فروشگاهی خود را پیش ببرید. اما توصیه این است که تمامی مجوزها یا تاییدیه‌ها را در بخش‌های مخصوص در اختیار مشتریان قرار دهید تا آن‌ها را مشاهده و تایید کنند. این اقدام سبب افزایش اعتماد آن‌ها به کسب و کارتان خواهد شد. در نتیجه با خیال راحت‌تر می‌توانند در خصوص خرید از فروشگاه شما اقدام کنند.

11. بخش سوالات متداول را در سایت قرار دهید

یکی از پر درخواست‌ترین خدماتی که مصرف‌کنندگان در هنگام جستجوی کالاها یا خدمات به دنبال آن هستند، بخش سوالات متداول مربوط به یک محصول خاص است. به خصوص در عصر دیجیتال امروز، مصرف‌کنندگان نمی‌خواهند برای یافتن پاسخ سوالات خود مجبور شوند با کسی تماس بگیرند یا زیاد به جستجو بپردازند. با افزودن بخش سوالات متداول در وب سایت خود به کاربران کمک خواهید کرد که پاسخ پرسش‌های خود را سریع دریافت کنند، و به این صورت احتمال خرید مشتریان افزایش خواهد یافت.

(همچنین بخوانید: FAQ چیست؟ | اهمیت صفحه سوالات متداول یا FAQ )

بخش سوالات متداول را در سایت

سخن آخر

در بخش‌های مختلف بسیاری از تکنیک‌هایی که این روزها در اغلب فروشگاه‌های اینترنتی به کار گرفته می‌شود را معرفی کرده‌ایم. در مواردی شاید تکنیک‌ها ساده به نظر برسند اما باید بدانید که تا حد زیادی می‌تواند به کسب و کارتان کمک کند و مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند. 

طبیعی است کسب و کارهای اینترنتی و فعالیت‌های فروشگاهی در فضای آنلاین بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و همچنان می‌توان تکنیک‌های بهتر و کارآمدتری را با هدف متقاعدسازی مشتری برای خرید به کار بست. می‌توانید در بخش کامنت‌ها تکنیک‌های پیشنهادی خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید تا سایر کابران نیز از تکنیک‌های شما بهره‌مند شوند. به طور خلاصه، تبدیل مشتری‌های احتمالی به مشتری واقعی و وفادار، کار ساده‌ای نیست اما با رعایت موارد ذکر شده می‌توانید تا حدود زیادی اعتماد مشتریان خود را جلب کنید و آن‌ها را متقاعد کنید تا از شما خرید کنند.

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها