در حال بارگزاری ...

CTA یا دکمه فراخوان چیست؟

CTA یا دکمه فراخوان چیست؟

برای درک بهتر این مفهوم که CTA چیست باید گفت که CTA  سرواژه عبارت Call to Action می باشد

علی رغم اینکه در زبان فارسی معادل دقیقی برای این مفهوم نمیتوان یافت، اما می شود گفت که معنای تقریبی آن تا حدودی به دکمه فراخوان یا اقدام به عمل برابری میکند

دکمه فراخوان در دنیای بازاریابی دیجیتال به عنوان پل عبوری است که می تواند کسب و کارها را به اهدافشان نزدیک تر کند، در طراحی وبسایت ها با در نظر گرفتن هدف اصلی وبسایت و کسب و کار و همچنین آنچه کاربر در حال جستجوی آن است می توان دکمه هایی را در نظر گرفت که منجر به ارجاع کاربران به دیگر صفحات سایت شود که ورود کاربران به این صفحات برای وبسایت میتواند دارای سودهایی باشد

.

موارد استفاده CTA

.

هدف استفاده از CTA چیست؟

تقریبا از نام دکمه فراخوان می توان حدس زد که هدف این تکنیک این است که کاربران را تشویق به کلیک بر روی دکمه ای کند تا به واسطه کلیک بر روی دکمه کاربران رو به سمت هدف خود سوق دهیم.

از دیگر اهداف رایج استفاده از دکمه CTA  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت اطلاعات تماس کاربران مثل ایمیل و تلفن در جهت ارتباط و بازاریابی بیشتر
  • فرستادن هدیه رایگان به کاربران برای تست
  • فروش محصولات وب سایت
  • افزایش ممبر شبکه‌های اجتماعی متصل به سایت
  • برندسازی

اهداف cta

.

انواع CTA و محل قرارگیری آن

در واقع از CTA در بنرها، سایت ها و خبرنامه ها استفاده می شود

از دیگر مکان های مورد استفاده از CTA می توان موارد زیر را نام برد

  • - دکمه پرداخت، خرید یا افزودن محصولات به سبد خرید در فروشگاه‌های اینترنتی
  • - دکمه ای برای ثبت و دریافت ایمیل مثلا دکمه دریافت خبرنامه و اطلاع از تخفیفات
  • - دکمه یا لینکی که شما را به بازدید صفحه‌ی دیگری از وبسایت دعوت می‌کند
  • - دکمه‌ "بیشتر بخوانید" که متن کامل مقاله یک وبلاگ را به کاربران نشان می دهد
  • - دکمه ثبت نام و ورود در ‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • - یک بنر تبلیغاتی که برای کلیک کردن کاربران طراحی شده است
  • - دکمه ای که به منظور ‌اشتراک ‌گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی قرار میگیرد
  • - دکمه ‌ها،لینک‌ها یا فرم‌هایی که کاربران را به دانلود یک فایل یا اپلیکیشن سوق می دهد
  • و از این دست موارد

.

مکان قرار گیری CTA

.

بهترین رنگها برای CTA چه رنگی است؟


قرمز: رنگ قدیمی دکمه فراخوان که بهتر است حاوی یک اخطار و هشدار باشد.
زرد: اولین رنگی که کاربر مشاهده می کند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را از این طریق جذب می کند.
نارنجی: ترکیبی از رنگهای زرد و قرمز می باشد.در واقع بهترین رنگ در جهت تولید CTA های قوی.
سبز: یکی از ساده ترین رنگها برای چشم. برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTA ها.

.

سخن آخر

قطع به یقین دیگر الان متوجه شده اید که CTA چیست و چه کاربردی در وب سایت ها دارد.

افزون بر این در این پست مواردی نظیر اهداف و موارد مورد استفاده CTA به شما گفته شد.

البته ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که ما در اینجا به مهم ترین های آن ها اشاره کرده ایم.

اگر چنانچه شما هم تجربه ی خاصی در استفاده از CTA داشتید، حتماً در بخش کامنت های این مقاله با ما در میان بگذارید

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب مرتبط:

نیچ مارکتینگ چیست؟

مزایای بازاریابی محتوایی

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

چگونه تبلیغات باعث افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما میشود؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها