در حال بارگزاری ...

CRM چیست؟

CRM چیست؟

CRM مخفف عبارت Customer Relationship Management و به معنای  "مدیریت ارتباط با مشتری" می باشد و به تمام استراتژی ها، تکنیک ها، ابزارها و فن آوری های استفاده شده توسط شرکت ها برای توسعه، حفظ و جذب مشتری گفته می شود.

نرم افزار CRM به مشاغل اجازه می دهد تا بر روابط شرکت خود با مشتریان، همکاران، تأمین کنندگان و غیره تمرکز کنند. با وجود CRM حرفه ای، یافتن مشتری جدید، جلب اعتماد آنها، ارائه پشتیبانی واجد شرایط و ارائه خدمات اضافی در کل روابط بسیار آسان تر می شود.

بهترین قسمت در مورد سیستم CRM این است که تقریباً هر واحد سازمانی می تواند از آن بهره مند شود، از فروش و خدمات مشتری گرفته تا جذب نیرو، بازاریابی و توسعه تجارت.

ذخیره تمام اطلاعات مشتری در یک مکان، ضبط مسائل مربوط به خدمات، شناسایی فرصت های فروش، مدیریت فعالیت های بازاریابی - اینها تنها چند قابلیت است که CRM از آنها برخوردار است.

از آنجایی که CRM دسترسی آسان به داده ها را فراهم می کند، همکاری در فرآیندهای مختلف و افزایش بهره وری نیز برای کاربران بسیار آسان تر می شود.

به صورت خلاصه CRM را می توان ترکیبی از استراتژی های تجاری، نرم افزار و فرایندهایی دانست که به ایجاد روابط طولانی مدت بین شرکت ها و مشتریان آنها کمک می کند

نحوه کار crm

.

CRM چگونه کار می کند؟
راه حل های CRM شامل ویژگی هایی است که به کاربران امکان می دهد تعاملات مشتری و شرکت را از طریق کانال های مختلف موجود ردیابی کنند. این کانال ها شامل فرم های تماس، ایمیل، تماس تلفنی و موارد دیگر هستند.

نرم افزار CRM مجموعه ای از ابزارها را برای مدیریت کل قیف فروش و بازاریابی یا اطلاعات پیش بینی و در نهایت بسته شدن معاملات، به تیم های فروش و بازاریابی ارائه می دهد. این امر تیم های خدمات مشتری را قادر می سازد تا با دنبال کردن فرایندهای از پیش تعریف شده برای حفظ مشتری، درخواست های مشتری را مدیریت کرده و عملیات خدمات را به صورت خودکار انجام دهند.

سیستم های CRM با بهره گیری از ویژگی های ردیابی همراه، تعاملات متعدد مشتری را به صورت آنلاین ضبط می کند. علاوه بر این، CRM فرآیندهای معمول را خودکار می کند و ابزارهایی را در اختیار مدیران قرار می دهد که امکان پیگیری و اندازه گیری عملکرد و بهره وری شرکت را فراهم می کند.

به عنوان مثال، نرم افزار CRM می تواند وظایفی را که باید در یک زمان مشخص انجام دهید به شما یادآوری کند.

می توانید فعالیت های از قبل تعیین شده مانند ارسال ایمیل و شروع تماس های تلفنی را انجام دهید. همه کارهایی که با CRM انجام شده ضبط می شوند و به شما فرصت کافی می دهند تا برنامه های عملیاتی بهتری را برای بستن هر فروش بالقوه تنظیم کنید.

برخی CRM ها قابلیت های تجزیه و تحلیل را نیز ارائه می دهند، به کاربران اجازه می دهد راندمان تلاش های مختلف بازاریابی برای تولید هدایت و تبدیل را ردیابی کنند. نگاهی به مزایای اصلی CRM بیندازید تا درک بهتری از عملکرد CRM ها داشته باشید.

.

مزایای استفاده از crm

.

مزایای استفاده از CRM

برای کسانی که با پلتفرم CRM کار می کنند، تصور جهانی بدون آن دشوار است.

یک مزیت نرم افزار CRM این است که می تواند همه موارد مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری شما نظیر داده ها، یادداشت ها، معیارها و موارد دیگر را در یک مکان نگه دارد.

یک بستر CRM به شرکت شما کمک می کند مخاطبان مختلف را هدف قرار دهید، امتیازات و هشدارها را بر اساس فعالیت فردی یا مشتری تعیین کنید، به طور فعالانه با مخاطبین خود ارتباط داشته باشید و روابط خود را با آنها حفظ کنید. از همه بهتر، می توان از یک سیستم CRM در تمامی قسمت های یک بیزنس استفاده کرد.

CRM از طرق مختلف به یک شرکت سود می رساند. اما مزایای آن بسته به بخش یا صنعت مورد نظر متفاوت است،

هشت مزیت سیستم CRM که بر روی هر کاربر تأثیر می گذارد شامل موارد زیر است:

- ابزارهای گزارش دهی پیشرفته برای فروش بیشتر

- داشبوردی که به صورت تصویری داده ها را به نمایش می گذارد

- پیام رسانی با اتوماسیون بهبود یافته است

- اشتراک آسان اطلاعات در سراسر شرکت

- کارآیی با اتوماسیون افزایش می یابد

- ابزار پیشرفته برای همکاری بهتر با مصرف کنندگان

- تجزیه و تحلیل دقیق و گزارش عملکرد تیم

- مقیاس پذیری، امنیت و دسترسی CRM تلفن همراه

.

انواع crm

.

انواع CRM

تمامی CRM ها عملکرد یکسانی ندارند.

بسته به اهداف شغلی خود، ممکن است فقط به مجموعه خاصی از ابزارها برای بخشهای فروش، بازاریابی و پشتیبانی مشتری خود نیاز داشته باشید.

در اینجا خلاصه ای از چگونگی پشتیبانی CRM از هر یک از این نقش های مهم آورده شده است.

1. CRM برای بازاریابی
کمپین های موفق بازاریابی برای ایجاد استراتژی های هوشمندانه و ایجاد روابط تجاری بهتر به داده های مشتریان بالقوه و موجود متکی هستند.

CRM های بازاریابی به شما امکان می دهد ضمن ردیابی اطلاعات در بسیاری از نقاط گشت و گذار مشتری، این داده ها را در سیستم جمع آوری و ذخیره کنید.

همانطور که مشتریان بالقوه از طریق فرم ها، پست های وبلاگ و ایمیل با کمپین های بازاریابی شما درگیر می شوند، شما به راحتی می توانید الگوی خرید و روند رفتاری آن ها را تشخیص دهید.

این به تیم بازاریابی شما کمک می کند تا با دقت بیشتری نیازهای مشتری بالقوه را برآورده کرده، تجربه خود را شخصی سازی کرده و خدمات جدید به مشتریان را افزایش دهد.

2. CRM برای فروش
در حالی که CRM بازاریابی، ابزاری را برای جذب، تعامل و پرورش روابط فراهم می کند، CRM فروش بر بستن معاملات متمرکز است.

هنگامی که مشتریان به مرحله خرید نزدیک می شوند، داشتن ابزارهای مناسب به تیم شما کمک می کند بدون از دست دادن پیگیری از یک معامله، در بالای فرصت های فروش قرار بگیرد.

CRM فروش برای ارائه قیمت، پیگیری عملکرد و سازماندهی فعالیت ها طراحی شده است. همچنین باید نمایندگی فروش شما را با یک مرکز متمرکز فراهم کند تا زمان آنها را به طور موثر مدیریت کند، کارهای دستی را خودکار کند و در زمان واقعی بازخورد دریافت کند.

شرکت هایی که از CRM فروش استفاده می کنند، می توانند با پیش بینی ارزش، تاریخ های تخمین زده شده نزدیک و احتمال بستن معامله در قیف فروش، درآمد پیش بینی شده را با دقت بیشتری پیش بینی کنند.

3. CRM برای پشتیبانی
مدیریت روابط با مشتری برای رسیدگی به شکایات، حل مشکلات و پیگیری موثر به ابزارهای تعاملی نیاز دارد.

CRM برای تیم های پشتیبانی شامل یک سیستم فروش بلیط برای مدیریت آسان سوالات مشتری است.

تمام سوالات مشتری، چه از طریق ایمیل، پیام رسانی در شبکه های اجتماعی یا تماس تلفنی، بصورت متمرکز در یک پایگاه داده CRM گرفته و سازماندهی می شود.

به منظور پشتیبانی معنادار از مشتری، داشتن CRM اختصاصی به شما کمک می کند تا تیم شما بتواند تجربه کاربری بهتری را به مشتری ارائه دهد، مانند پایگاه دانش، پشتیبانی از گفتگوی زنده و پاسخ خودکار.

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

الگوریم دزد دریایی گوگل

گوگل پنالتی یا جریمه گوگل چیست؟

 

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها