بسته

E-A-T گوگل چیست؟ بررسی اهمیت آن در سئو

E-A-T گوگل چیست؟ بررسی اهمیت آن در سئو

E-A-T گوگل چیست

EAT یک موضوع بسیار مهم در سئو می باشد که در سال های اخیر به عنوان یکی از موضوعات داغ در بین سئوکاران به آن اشاره می شود. با این حال بسیاری هنوز نمی دانند که E.A.T به طور دقیق مخفف چیست و چه کاربردی دارد.

الگوریتم E-A-T چیست؟

E-A-T مخفف سه عبارت تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد (Trustworthiness) می باشد و به صورت الگوریتمی ساخته شده توسط گوگل می باشد که به منظور سنجش میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

باید بگوییم که این الگوریتم چیز جدیدی نیست و از آگوست 2018 معرفی شده است. در آن زمان، بسیاری از متخصصان سئو نوساناتی را در رتبه بندی سایت ها توسط گوگل مشاهده کردند. علاوه بر این، Google اعلام کرد که یک به روزرسانی عمده انجام داده است.

الگوریتم E-A-T چیست؟

اما پس از این بروزرسانی چه اتفاقی افتاد؟

پس از این به روزرسانی ، ترتیب سایت های YMYL تغییر کرده است. اگر قبلاً نام YMYL را نشنیده اید، تنها نیستید. این عبارت مخفف پول یا زندگی شما (Your Money or Your Life) است و اصطلاحی است که گوگل برای وب سایت هایی استفاده می کند که ممکن است بر خوشبختی، سلامتی ، ثبات مالی یا امنیت کاربران تأثیر بگذارند. در واقع، این به روزرسانی تأثیر بسزایی در سایت ها و صفحاتی که در این گروه قرار می گیرند، داشت. برخی از مدیران وب سایتها تغییرات زیادی را در ترافیک روزانه و ماهانه از سوی موتورهای جستجو به سایتهای خود مشاهده کردند.

موتور جستجوی Google صفحات و سایت های با کیفیت بالا را از نظر تخصص، اعتبار و قابل اطمینان بودن بالا شناسایی می کند.

اگر از خود می پرسید که چرا باید به آن اهمیت بدهیم، دلیل آن کیفیت برای دستیابی به یک رتبه خوب در نتایج گوگل است.

یکی از مهمترین سوالات و معماهای پیرامون E-A-T این است که تا چه اندازه بر رتبه بندی یک سایت تاثیر گذار است.

به خصوص وقتی صحبت از وب سایت هایی در موضوعاتی پیرامون مسائل مالی و بهداشتی می شود، E-A-T از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

نام EAT از کجا آمده است؟

نام EAT از کجا آمده است؟

متخصصان سئو این الگوریتم را EAT می نامند، به این معنی:

تخصص(Expertise)

تخصص توسط دیکشنری انگلیسی آکسفورد به عنوان "مهارت یا دانش متخصص در یک زمینه خاص" تعریف شده است. اگر شما خدمتی یا محصولی را ارائه می دهید که دانش عمیقی در مورد آن دارید، می توانید به عنوان یک متخصص در آن زمینه طبقه بندی شوید، به خصوص اگر بتوانید نشان دهید سطح دانش شما با سطح رقابت شما بیشتر است یا بیشتر از آن.

اگر شما و رقبای خود در صف رقابت ایستاده بودید و مجبور بودید به صورت جداگانه به مشتری نشان دهید که دانش شما تا چه حد عمیق است، قدرت و عمق بینش شما را برجسته می کند. اگر در مورد لوله کشی بیشتر از شخصی که در کنارتان ایستاده است بدانید، برجسته خواهید بود.

موضوع مهم نیست، اگر سطح تخصص خود را بالاتر از فرد بعدی نشان دهید، به عنوان متخصص انتخاب می شوید. وب سایت شما تحت همان موشکافی قرار دارد.

وب سایت و صفحات آن در حال بررسی هستند تا ببینند آیا آن یا صفحات موجود در آن سطح بالاتری از تخصص را نسبت به سایر وب سایت ها یا صفحاتی که Google در اینترنت پیدا می کند، نشان می دهند.

اعتبار (Authoritativeness)

به طور مشابه، اعتبار شخص یا وب سایتی است که "می تواند به عنوان دقیق یا واقعی مورد اعتماد باشد." قابل اعتماد."

به همان اندازه که "تخصص" اندازه گیری دانش یا سطح مهارت است، اعتبار اندازه گیری می شود تا ببینید شما، برند یا کسب و کار یا وب سایت و محتوای موجود در آن از سایر گزینه ها چقدر متمایز و برتری دارد.

هنگامی که در مورد غذا سوالی دارید، ممکن است یک دوست غذاخوری داشته باشید که برای مشاوره به او مراجعه می کنید. وقتی درباره نحوه ریزش آب رادیاتور در آپارتمان جدید خود مطمئن نیستید، ممکن است یک دوست داشته باشید که از او راهنمایی می کنید.

وقتی افراد در اینترنت جستجو می کنند، بدنبال وب سایتی هستند که بتواند به آنها پاسخی بدهد که بتوانند به آنها اعتماد کنند. آنها نه تنها می خواهند به تخصص این افراد یا برندها اعتماد کنند، بلکه می خواهند مطمئن شوند که بهترین سایت هستید.

اعتبار (Authoritativeness)

اعتماد(Trustworthiness)

قابلیت اطمینان، یا "توانایی اعتمادپذیری صادقانه یا صادقانه به آن" قابل اعتماد است، اندازه گیری میزان اعتبار برند، وب سایت یا محتوای شما است.

ایجاد محتوای زیاد در اینترنت یک چیز است، اما قابل اعتماد بودن آن چیز دیگری است.

اگر کسی معامله ای را پیشنهاد کند که به نظر می رسد قصد فریب ما را دارد، فوراً اعتماد ما به شخص پیشنهادی را از دست می دهیم. اگر ما یک بلیط کیش به قیمت 75 درصد تخفیف در بازار به شما پیشنهاد دهیم، شما بلافاصله تصور خواهید کرد که یک حقه و فریبکاری وجود دارد و شما حق خواهید داشت که این را احساس کنید، زیرا واقعاً خیلی خوب است . به همین دلیل، نه تنها به آن پیشنهاد، بلکه به هر پیشنهادی که در آینده به شما ارائه دهیم اعتماد خود را از دست خواهید داد.

اعتماد از دست رفته به ندرت جلب می شود.

گوگل اکنون اعتماد به یک وب سایت را بر اساس لینکهایی که از دامنه های دیگر تشخیص می دهد اندازه گیری کرده و همیشه اندازه گیری کرده است. هرچه اعتماد به دامنه لینک شده بیشتر باشد، اعتماد بیشتری به دامنه پیوند خورده دارد. همانطور که می فهمیم، گوگل این مورد را بسیار بیشتر از علم الگوریتم پنج یا ده سال پیش گسترش داده است و اکنون با استفاده از همان فاکتورهای شخص واقعی، قابلیت اطمینان یک برند یا وب سایت را اندازه گیری می کند. کسی مانند شما که فقط به کسی اعتماد می کند که بارها و بارها خود را قابل اعتماد نشان داده باشد.

Google در حال بررسی دقیق برند شما، وب سایت شما و محتوای شما است تا مشخص کند که این فقط محتوای تخصصی نگاشته شده است یا از مرجع اصلی یا محتوای معتبر موجود است.

اعتماد(Trustworthiness)

چرا E-A-T بسیار مهم است

اگر حسابدار شما فاقد تخصص، اختیار و اعتماد است، به احتمال زیاد به دنبال گزینه دیگری می گردید. کاربران Google نیز همانند این هستند. وقتی دامنه یا صفحه ای را پیدا کنند که فاقد تخصص، اعتبار و اعتماد است، به دنبال گزینه دیگری می گردند (به شکل صفحه دیگری یا شاید حتی موتور جستجوی متفاوت).

گوگل الگوریتم را برای بررسی این اندازه گیری ها آموزش می دهد و از آنها به عنوان سیگنال استفاده می کند تا تعیین کند که آیا آنها باید دامنه یا صفحات وب کسب و کار خود را برای تأمین نیازهای کاربر خود به آنها بسپارند. اگر ما نتوانیم این نیازها را برآورده کنیم، گوگل شخص دیگری را برای انجام این کار انتخاب می کند.

به زبان ساده، اگر Google دامنه یا صفحه دیگری پیدا کند که تجربه مشتری بهتری نسبت به سایت شما فراهم می کند، گوگل در عوض آنها را تبلیغ می کند. ما در حال صحبت در مورد از دست دادن رتبه، از دست رفتن ترافیک و از دست دادن درآمد هستیم.

برای برخی صنایع، این الزامات برای ارائه سطح بالایی از محتوا و تجربه کاربر چند برابر شده است. گوگل از اختصار YMYL برای دسته بندی این نوع صنایع و جستجوی مرتبط برای آنها استفاده می کند.

نویسنده: امین اصلانپور
مطالب اخیر:
بازاریابی محتوا (Content Marketing) چیست؟
بازاریابی معکوس (Reverse Marketing) چیست؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست؟
چگونه دیجی کالا رشد کرد؟ داستان بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی ایران

ثبت نظرات

دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها