در حال بارگزاری ...

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

تراکم کلمات کلیدی مفهومی بنیادی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) است. درک چگونگی عملکرد کلمات کلیدی بسیار مهم است ، زیرا این امر می تواند تأثیر مستقیمی بر قابلیت مشاهده محتوای سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) و همچنین هزینه های فعالیت های بازاریابی آنلاین شما داشته باشد.

با این حال، اهمیت نسبی تراکم کلمات کلیدی در بیشتر الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو ، از جمله گوگل، طی سالهای اخیر تغییر کرده است، بنابراین درک اینکه این مفهوم چه تاثیری بر SEO شما در جهان پس از الگوریتم پاندا دارد ، بسیار مهم است.

اگر از چگالی کلمات کلیدی به درستی استفاده شود، می تواند به جذب کاربر در موتورهای جستجو کمک کند و قابلیت مشاهده یک صفحه را در صفحات نتایج موتور جستجو(SERP) افزایش دهد.

و در صورت عدم توجه به آن، می تواند یک صفحه را از رتبه بندی باز دارد یا حتی منجر به مجازات توسط موتور جستجو شود،و آن را به طور کلی از نتایج حذف کند.

در این پست چگالی کلمات کلیدی و نحوه استفاده صحیح از آن توضیح داده خواهد شد.

به این ترتیب می توانید از مزایای محتوای کاملاً بهینه شده بهره مند شوید و از مشکلات مرتبط با تراکم کلمات کلیدی جلوگیری کنید.

.

چگالی کلمه کلیدی

.

چگالی کلمه کلیدی چیست؟
تراکم کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی در یک صفحه وب سایت یا در یک بخش از محتوا به عنوان نسبت یا درصدی از تعداد کل کلمات نشان داده می شود، گفته می شود.

این اوضاع بعضاً به عنوان فرکانس کلمات کلیدی یا فرکانسی که یک کلمه کلیدی خاص در صفحه وب ظاهر می شود نیز خوانده می شود.

در دنیای سئو و بهینه سازی سایت، همواره این قانون را به یاد داشته باشید که تمام عوامل و عناصر مانند همین تراکم کلمه کلیدی می بایست همیشه کیفیت بالایی داشته باشند.

اگر بر این اساس کار نکنید به نوعی می توان گفت که تمامی تلاش هایتان برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو بی فایده بوده است.

.

چگالی کلمه کلیدی چگونه محاسبه می شود؟
یادگیری نحوه محاسبه تراکم کلمات کلیدی نسبتاً آسان است.

برای تعیین تراکم کلمه کلیدی یک صفحه وب، کافیست تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی به کار برده شده را بر تعداد کل کلمات صفحه تقسیم کنید.

تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی / تعداد کلمات در یک صفحه وب = تراکم کلمه کلیدی

.

Keyword stuffing چیست؟

keyword stuffing چیست

Keyword stuffing عبارت است از تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی هدف به منظور کسب رتبه بهتردر صفحه.

در گذشته، این روش یکی از محبوب ترین روش های کلاه سئو محسوب میشد.

اما امروزه از این روش زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

اگر درصد تراکم کلمات کلیدی صفحه شما زیاد باشد،ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

شما باید از این کار اجتناب کنید زیرا پر کردن کلمات کلیدی(Keyword stuffing) مغایر با دستورالعمل های کیفیت موتور جستجوی گوگل است، و این می تواند منجر به جریمه موتور جستجو شود که صفحه را از نتایج حذف کند.

تراکم بیش از حد کلمات کلیدی همچنین می تواند تجربه ضعیفی را برای خوانندگان و کاربران شما ایجاد کند.

این می تواند بر وضوح و خوانایی محتوای صفحات شما تأثیر بگذارد و باعث شود بازدید کنندگان به سمت صفحاتی باکیفیت تر رجوع کنند.

.

چه تعداد کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنیم؟
هیچ قانون سخت و جدی در مورد چگالی کلمات کلیدی وجود ندارد.

با این وجود، برخی از دستورالعمل ها وجود دارد که می تواند به شما کمک کند در مورد استراتژی هدف قرار دادن کلمات کلیدی خود تصمیم بگیرید.

بسیاری از متخصصان سئو توصیه می کنند که از هر 200 کلمه درمحتوای خود، یک کلمه کلیدی استفاده کنید.

به عبارت دیگر، اگر یک صفحه وب از یک پاراگراف 200 کلمه ای تشکیل شده باشد، نباید بیش از یک کلمه کلیدی در آن بکار رود.

.

تعداد چگالی کلمات کلیدی

سخن آخر

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم، چگالی کلمات کلیدی شاید مانند گذشته از اهمیت کمتری برخوردار باشد، اما هنوز هم عاملی موثر در بهینه سازی سایت است.با استفاده از فرمول های ذکر شده در بالا می توانید تراکم کلمات کلیدی صفحات خود را بدست آورید و آن را بهینه سازی کنید.

توزیع درست کلمات کلیدی در محتوای شما علاوه بر بهبود صفحات در گوگل، رضایت کاربران را نیز برایتان به ارمغان خواهد آورد.

.

نویسنده: امین اصلانپور

.

مطالب اخیر:

9 ایده ناب برای افزایش فروش اینترنتی

الگوریم دزد دریایی گوگل

گوگل پنالتی یا جریمه گوگل چیست؟

برای داشتن یک سایت خوب چه کارهایی باید انجام دهیم؟

یک هاست خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

نظر خود را وارد نمایید.
بیشتر
بیشتر
0 سبد
جستجو
دسته ها
تماس
دسته بندی ها